El branu avanza y cada vegada tamos más cerca del retornu de les carreres. Ye’l tiempu de descansu y reflexón, y pa nós, d’analís de la primer parte de la temporada. Yá echemos un güeyu equí a los cinco primeros equipos clasificaos y agora vamos a rematar colos otros cinco, los que pel momentu tán deceicionando un pocu más.
Falábemos na otra parte del resume, que Renault tien cerca a Toro Rosso y puede ponese per delantre si cuayen bones carreres. El casu ye qu’esto nun ta siendo tan cenciello pal equipu francés magar que les promeses de ser el meyor equipu dempués de los tres grandes paez que nun van cumplise esti añu y cada vegada son más les voces que cuestionen la temporada que ta faciendo. Cuenten con dos pilotos como Ricciardo y Hülkenberg que son garantía de sumar puntos, ya incluso de dalgún podiu, pero’l coche col que trabayen nun ta dando-yos esa posibilidá de momentu. Muncho tienen que camudar les coses na segunda parte de la temporada pa que Renault tenga siquiera oportunidá d’allegase a McLaren. Paez, de momentu, que van batallar con Toro Rosso por esi quintu puestu del mundial.
Nesa mesma ecuación podemos meter a Alfa Romeo y Racing Point. Anque nengún de los dos equipos ta teniendo una temporada regular nel sen de sumar puntos en toles carreres, la distancia que los separa de Renault y Toro Rosso nun ye bultable. Namás hai un puntu ente dambos, asina que nun pueden tar les coses más apretaes. Alfa Romeo suma puntos gracies a les actuaciones de Kimi Räikkönen, que suel ser visitante común de los diez primeros. Sicasí, sumar de forma unillateral nun ye la meyor manera d’escalar posiciones nel mundial y fadría falta que Giovinazzi ameyorara un pocu’l so rendimientu pa dar a Alfa Romeo la oportunidá de competir con Renault. Sicasí, l’italianu nun ta faciendo una temporada desastrosa anque sí con un rendimientu insuficiente.
Racing Point nun ye nin la sombra de lo que yera Force India hai unes temporaes. Solíen ser l’equipu que meyor aprovechaba les meyores demientres la temporada y nun hai muncho ocupaben el cuartu puestu nel mundial, siendo’l meyor equipu de la mitá de la tabla. En 2019, tres el cambiu de dueñu y cola entrada de Stroll, nun hai munchos motivos pa ser optimistes. Sí que ye verdá qu’en dellos grandes premios tienen atropao un buen númberu de puntos como pasó, por exemplu n’Alemaña col cuartu puestu del canadiense. Pero nun ta siendo bastante y ello queda claro cuando vemos que l’equipu ta terceru pelo último. Precisen tamién ameyorar muncho nes sesiones de clasificación, puesto que Stroll nun pasó de Q1 más que nuna ocasión y por deméritu de Vettel. Pérez ta teniendo meyores actuaciones pero non al altor de lo que lu tenemos visto en temporaes pasaes. Muncho tienen que trabayar na segunda parte de la temporada si quieren remontar puestos na clasificación.
Haas ta siendo quiciás quien más titulares negativos xenera nes últimes selmanes. Naide de fuera nin de dientro del equipu entiende qué ye lo que pasa. Montaron un coche bien competitivu que n’Australia dio un resultáu mui bonu y que prometía grandes coses. Sicasí, d’un tiempu a esta parte, sucédense los problemes nos que, por exemplu, los pilotos son quien a clasificase quintos nes sesiones del sábadu pero’l domingu nun pasen de ser décimocuartos. L’equipu nun paez tener rempuestes y los dos pilotos, anque faen por entender la situación, amuesen impaciencia y, lóxicamente, daqué impotencia por saber que tienen un bon coche pero que nun son a sacar el so potencial a pista. Puede que la clave tea nel manexu de gomes colo que Haas vien teniendo problemes como yá tuvo nel pasáu, sobremanera con Grosjean. Esti añu afeuten tamién a Magnussen y asina ye que los vemos a dambos no fondero la tabla y al equipu penúltimu.
Nun ayuda tampocu que cada vegada que s’atopen en pista nun seyan quien a respetase y terminen tocándose o incluso fuera de carrera, como pasó en Silverstone. El xefe del equipu, Guenther Steiner, yá tien falao con ellos una y varies vegaes, puesto qu’esti tipu de situaciones nun faen más qu’afondar na firida del equipu y nun ayuden en nada nel so llabor. Dambos pilotos insisten en que faen tolo que pueden por evitalo, que nun hai mala rellación ente ellos y que se respeten, pero lo que vemos en pista diz lo contrario. Na segunda parte de la temporada van tener que facer más si quieren evitar ser la mayor deceición d’esti 2019.
Zarramos con Williams. Entamaron la temporada con muncha ilusión. De la so mano Robert Kubiça retornaba a la F1 dempués de munchos años, y al tiempu teníemos la oportunidá de ver al campeón de F2, George Russell, compitiendo con él. Ye obvio que nun tán teniendo la temporada ya’l rendimientu que nagüaben, anque ye verdá que dende l’entamu cuidaben que diba ser una primer parte de 2019 bastante complicada pa ellos. Nun son too coses negatives de toles formes. Na sesión de clasificación del sábadu n’Hungría, Russell tuvo cerca de metese na Q2 y la distancia ente él ya’l primer clasificáu foi menor que la que había ente él ya’l so compañeru d’equipu nel últimu llugar. El rookie ta teniendo un rendimientu escelente pal monoplaza que tien y lo que s’esperada d’él, sobremanera teniendo a un pilotu esperimentáu al llau. Lo irónico ye que’l puntu que suma Williams de momentu consiguiólu Kubiça, anque ye verdá que Russell ta xustificando día tres día por qué l’equipu lu escoyó como pilotu. Nun sabemos hasta aú van poder llegar no que queda d’añu, pero cuidamos que nuna carrera en moyao o en dalguna que nun trescurra pol calce normal, pueden tener oportunidá de sumar otra vegada, un llogru pa una temporada que prometía muncho menos.
Rematamos esti resume de la primer parte de la temporada con ganes de que llegue Spa pa ver cómo evoluciona la segunda parte d’esti 2019. Paez casi seguro que Mercedes van sumar otru añu de victories en dambos mundiales, pero col pasu alantre de Red Bull y la esperable reaición de Ferrari, más tolo que se ta cociendo na parte media de la tabla, paeznos que tenemos blimes de sobra pa que pague la pena. Y nun escaezais que la silly season ta en marcha y nun dexamos d’enriedar la madexa de 2020 colos pilotos que van o nun van tar na parriella pa la temporada viniente. ¿Quién dixo que la Fórmula Ún ye aburrida?