Temporada 2019: En resume (Parte II)

La temporada 2019 dio pa bastantes cosines qu’analizar y equí llegamos cola segunda parte de too ello. Na primer parte repasemos l’actuación de los cinco primeros clasificaos y toca agora echar un güeyu a los cinco últimos equipos.

Como yá dicíemos, Renault consiguió ser quintu na clasificación de constructores pero nun lo tuvo fácil. De fechu, Toro Rosso peleó hasta’l final pa poder facese con esi quintu puestu. La primer parte de la temporada con Kvyat y Albon, la escudería hermana de Red Bull rindió bastante bien: el rusu tornó con otra actitú y muncha más seguridá en pista y Albon debutaba dexando bones actuaciones. El cambiu d’Albon por Gasly na segunda parte, lloñe de desestabilizar al equipu, foi un extra pues el francés nun s’arrugó y tuvo meyores carreres que con Red Bull. Sicasí, esi arreón d’última hora nun foi suficiente p’adelantar a Renault na clasificación.

Racing Point tuvo un iniciu de temporada mui probe. Entamar asina una temporada pa un equipu de la parte medio de la tabla pon les coses mui complicaes pal restu del añu. Ye verdá que Racing Point suel medrar muncho col pasu de les selmanes y sacar el másimu rendimientu a les meyores que van llegando, pero esti añu foron insuficientes ya’l so efeutu menor en comparanza col restu de rivales. De toles maneres, ser sétimos na clasificación nun ta mal si cuntamos con tolos aspeutos negativos que tuvieron de dir enfrentando. Cola situación más estable agora que nel pasáu, cuidamos que pa 2020 puedan iguar tolos problemes d’esti añu y tener asina un iniciu de temporada más curiosu.

Alfa Romeo tuvieron l’efeutu contrariu. El so iniciu de temporada foi mui positivu, sumando puntos casi regularmente y con Kimi Räikkönen en puestos altos de la clasificación. Giovinazzi tardó n’arrancar, pero tuvo actuaciones decentes. Ensin embargu, el parón de branu supunxo un baxón de forma del equipu, que poques vegaes tuvo en puntos nesa segunda parte de la temporada. Ello desplica que se fundieran na clasificación y quedaran sólo por delantre de Haas (con milenta y ún problemes en tolos grandes premios) y Williams.

Falando de Haas podemos describir la so temporada como una incertidume continuo. La confusión de nun ser quien a entender el coche nin les gomes foi la tónica de tola temporada y por ello los tenemos penúltimos esti añu. Foron capaces d’actuaciones brillantes el sábadu, nes sesiones de clasificación, pero los domingos (salvo esceiciones) desapaecíen nos puestos baxos. La situación foi tan dramática como pa que llegara un puntu nel que l’equipu tuviera d’optar por reaniciar tol procesu y ponese a trabayar col coche de la primer carrera y entamar tol trabayu dende cero. En temporaes pasaes vímoslos rindiendo a un bon nivel que precisen recuperar, depués de superar toles torgues, pa 2020.

Y zarramos esti repasu a 2019 con Williams. Lleven dos años nel fondu de la tabla ensin munches esperances de recuperación. Esti añu, anque malu en términos de clasificación, el rendimientu nun foi malu y podemos falar de regularidá. La velocidá nun ta pero sí la fiabilidá, dalgo tamién importante pa los equipos. Los abandonos fueron pocos, y cásique se concentraron nes últimes carreres de la temporada, lo cual ye dalgo importante pensando nel desarrollu futuru de los monoplaces. El puntu consiguíu ye muestra de lo insuficiente de la temporada pero nun son too coses negatives. George Russell tuvo un debú bien positivu, casi siempre per delantre del so compañeru, más veteranu, Robert Kubiça. El retornu del polacu a la F1 depués de dellos años fuera y del so accidente nun foi tan bona como cuidábemos que sedría. Anque seguirá venceyáu al deporte, nun va siguir como primer pilotu de Williams pero naide nos quita’l prestu de tornar a velu al volante depués de tantu tiempu.

Esti resume intenta poner un pocu en perspeitiva tolo que foi esti 2019 nunes cuantes ringleres. Foi un añu bastante densu de coses, colos güeyos eternamente puestos nos cambios pa 2021, con un baille de pilotos más tranquilu de lo que tamos avezaos y en xeneral cola intensidá propio de una temporada de F1.

Pal añu que vien, la F1 estiende’l so calendariu otra vegada, y lo que puede suponer una allegría pa la xente que siguimos toos y caún de los eventos, nun lo ye tanto pa los equipos. Hai que rescamplar los esfuercios de tol personal envueltu na competición pa enfrentar la demanda creciente de más carreres. Nel 2020 vamos tener dos circuitos nuevos, Zandvoort y Hanoi y perdemos el gran premiu alemán. Sumamos un total de 22 carreres que van poner, otra vuelta, a los equipos nel llímite de les sos posibilidaes.

Enantes de rematar dafechu esti 2019, tornaremos con un post atropando lo meyor y lo pior del añu na másima competición de motor.