Resume 2017 (Segunda parte)

Na primer parte d’esti resume (que podéis lleer equí por si entá nun lo ficistis) falábemos de ganadores y perdedores, refiriéndonos a equipos y pilotos. Pero tamién hai que falar de les carreres, de les sorpreses que llevemos y de les coses que nun nos cuadraron demasiao.

2017 foi un añu de dir y vinir na parrilla: Kvyat, que yá entamaba l’añu cola confianza tocada, quedaba tocáu y fundíu dempués de que Toro Rosso decidiera prescindir d’elli pa meter a Gasly en nómina. El baille de pilotos tamién afeutó a Renault, que nun aguantó con Palmer tola temporada (nun podemos culpalos) y terminó por sustituyilu por Carlos Sáinz, que na segunda mitá de la temporada camudó los collores del so coche. Esi movimientu facía que Toro Rosso quedare con un pilotu de menos y cuando tol mundo pensaba que Kvyat diba volver tener la so oportunidá, llegó directamente del WEC el neozelandés Brendon Hartley.

Si falamos de la meyor carrera del añu, ye mui posible que coincidamos munchos en qu’esa foi Baku por too lo que se vio esi día y que naide nun esperaba: la victoria de Ricciardo, el momentu Vettel-Hamilton, les batalles y adelantamientos…La verdá que foi una d’eses carreres que nun dexen descansar a la xente nin un segundu.

Y si mentamos la meyor, hai que dicir cuala ye la pior, y paeznos qu’esi duldosu honor tien de llevalu Abu Dhabi. Muncha xente del mundu formuleru falaba de la gran capacidá loxística de los organizadores del eventu nel circuitu de Yas Marina. Ensin embargu, esi despliegue nun foi sinónimu de bona carrera si no más bien tolo contrario. La pallabra más repitida pa describila foi aburrimientu, y tamos mui d’alcuerdu.

México lleva un par d’años llevando’l reconocimientu por ser el meyor eventu formuleru del calendariu y con motivu. Esti añu amás, col estra de lo que pasara un tiempu enantes de que llegaren los coches, y esi terremotu terrible que tanta tristeza dexó nel país, pudimos velos entamar una fiesta bien guapa como pa sorrir al futuru dempués de pasalo tan mal. Bien por México.

Escoyer ún de los meyores momentos de 2017 pue ser una de les coses más complicaes pola cantidá de bones hestories que vimos nesta temporada. Por quedanos con una quiciás el gran premiu de Mónaco ya’l diálogu previu a la carrera ente dos campeones del mundo como son Jenson Button y Fernando Alonso, que si vos alcordáis esi día compitió nes 500 milles d’Indianápolis.

Tampoco nun queremos olvidanos de la primer victoria de Valtteri Bottas que llegó esti añu nel gran premiu de Rusia. La llegada del finlandés a Mercedes paecía ser un parche pa cubrir l’ausencia inesperada del que yera vixente campeón del mundu Nico Rosberg, pero Bottas supo trabayar por facese un güecu nel equipu y cuenta cola aprobación d’Hamilton.

La mayor decepción d’esti 2017 paeznos que foi Williams. Yá falemos de Stroll como ún de los perdedores, pero la verdá ye que l’equipu nun tuvo a l’altura de lo qu’esperábemos d’ellos. A estes altures de 2017 entavía nun sabemos quién va pilotar xunto al pilotu canadiense en 2018 pero sólo esperamos que, seya quien seya, sirva pa que Williams despierte y nun repita los errores d’esta temporada.

Y como nun pue ser d’otra manera, cuando un añu empieza siempre se fala d’esos deseyos que se tienen pa esos 365 días que tán pa estrenar. La temporada 2018 nun entama hasta finales de marzu pero podemos dexar equí lo que deseyamos pa ella:

– Que dalgún equipu (y si puen ser dos meyor que ún) faga solombra a Mercedes en dambos campeonatos. Nun pidimos más que volver a tener batalles como nesta primer parte de la temporada.

– Que los circuitos que retornen dexen un bon tastiu y que motiven a la xente a enllenar les grades p’amosar, una vuelta más, que la Fórmula Uno ta mui viva y tien en munchos trazaos europeos entá hestoria qu’escribir.

– Que cada gran premiu seya un gran espectáculu au la xente, los pilotos y los equipos esfruten al máximu y nos fagan esfrutar a los y les que tamos al otru llau la pantalla.

Nun nos queda más, dende Asturies F1, deseyavos un añu enllenu de felicidá y muncho, munchísimo motor y carreres de les qu’esfrutar. ¡FELIZ TEMPORADA!