Gran Premiu d’Italia 2020

2008. Nun circuitu de Monza moyáu, Sebastian Vettel gana la so primer carrera en F1 col equipu Toro Rosso.
2020. Nun circuitu de Monza secu pero vacíu de tifosi, Pierre Gasly gana la so primer carrera en F1 col equipu Alpha Tauri, enantes nomáu Toro Rosso.
La historia repítese.

Y si dalgo tenía falta la F1 yera d’una historia asomeyada a la qu’en 2008 protagonizó Vettel. Si amás el protagonista ye ún de los pilotos que más necesitaba reivindicase depués de tolo que tien pasao nos últimos meses, tenemos los ingredientes perfeutos pa una gran carrera. Podemos añadir que nengún de los tres grandes equipos subió al podiu y qu’esta tamién foi la ocasión na que los equipos de la parte medio de la tabla daben un puñetazu na mesa pa dicir qu’ellos tamién pueden ganar carreres y subir a podios.

Pudiera paecer que la carrera foi intensa de principiu a fin. Lo cierto ye que la primer mitá foi bastante discreta, casi tirando a aburrida, y cásique podíemos ver yá a Hamilton no cimero del podiu. Bottas tuvo una salida mui floxa y andaba perdíu pol sextu puestu con Verstappen faciendo por rondar a Hamilton y Carlos Sáinz aprovechando’l tirón de clasificar terceru’l sábadu, pero consciente de que contra Mercedes y Red Bull diba tenelo complicao. Ferrari, n’otru sábadu negru, andaben entavía más abaxo. De fechu, el primer abandonu protagonizolu Vettel que quedó ensin frenos. El suma y sigue del equipu italianu nun paez tener fin.

Otru de los qu’abandonó y desencadenó involuntariamente lo que diba venir depués en carrera foi Kevin Magnussen. Un problema col motor del coche lu dexó tiráu casi a la entrada del carril de pit y provocó un coche de seguridá que Hamilton rápidamente aprovechó pa parar. Diose la circunstancia de que’l coche de Magnussen, al tar au taba, obligó a zarrar el carril de pit, y asina se marcó a los pilotos con señales luminoses (en forma de cruz colorada) en pista. Nin Hamilton nin Giovinazzi fueron avisaos polos sos equipos de la prohibición y tuvieron que ser penalizaos, con un stop & go de diez segundos.

Enantes de que se decidiera la penalización d’estos dos pilotos, Charles Leclerc perdía’l coche d’atrás nuna curva y acababa nes proteiciones con un gran accidente del que salió ensin mayor problema pa él, anque les proteiciones tuvieron de reparase. La reparación provocó una bandera colorada qu’obligó a tolos pilotos a entrar en el carril de pit y aliniase n’orde de posición. Nesi momentu súpose la penalización de Hamilton y Giovinazzi que ponía yá en duldes esa victoria tan folgada de la que falábemos enantes.

De fechu, tres la bandera colorada, tuvimos una carrera totalmente distinta. Non sólo penalizó Hamilton, que foi quién a recuperar y acabar en puntos. También esta bandera colorada perxudicó a Red Bull, a dambos pilotos, que nun fueron a puntuar. Y no cimero tres protagonistes: Pierre Gasly, Carlos Sainz y Lance Stroll. Ellos tres diben tener tola atención el restu de la carrera: el francés por tar peleando pola so primer victoria en F1 nun gran premiu nel que Red Bull nin siquiera taba en puntos; el madrilanu tamién por llegar a ganar una carrera que yá pintaba bien dende’l principiu anque quiciás non tanto como pa suañar cola victoria. Y Lance Stroll, que foi quien a xubir al podiu y tuvo na so mano dalgo más, pero acabó desinflándose.

Les últimes vueltes fueron tenses pa los dos pilotos d’arriba, y de fechu, con un par d’elles más, ye fácil qu’en cuenta de Gasly fuera Sáinz el ganador. Pero’l francés pudo y supo imponese con un coche lixeramente inferior, nun circuitu nel que nun tinía nada que perder pero too que ganar. La gran pena foi que, siendo Alpha Tauri un equipu italianu, tuviera de celebrase ensin públicu. A falta de Ferrari, buenu ye un Alpha Tauri y de xuru la filial de Red Bull diba agradecer l’apoyu de los fans italianos.

El domingu non sólo ganó Gasly, ganó tamién la F1. Ganemos toos. Porque aparte d’una gran carrera, vimos a un pilotu que yá merecía una alegría algamar lo cimero del podiu, y éstes son les histories que presten. Mercedes ta mereciendo les victories y tar no más alto de les clasificaciones, pero ye verdá que cuando tenemos carreres nes que los protagonistes son otros, la F1 respira y dexa atrás los rumores d’aburrimientu o monopoliu de les fleches platiaes. Axallá nun seya esta la única carrera na que podamos celebrar novedaes como les d’esti eventu en Monza.

Nun vos despisteis. Tamos metíos nuna tanda de tres grandes premios n’Italia que nos lleva agora a la Toscana, al circuitu de Mugello.