Gran Premiu d’España 2020

Hai delles coses que nun tán camudando pesie a la pandemia. Cambia l’orde de les carreres, les feches y los circuitos nos qu’hai eventos, pero caltiense una cosa: el dominiu de Mercedes. Esta vegada en Montmeló, nun circuitu ensin públicu como ye obligao estos díes, Lewis Hamilton tornó a ser el primeru en ver la bandera a cuadros. Amás, tolos pilotos sacante los cuatro primeros fueron doblaos, lo que fai un pocu la idea de cómo rinde’l Mercedes nesti 2020 y lo que ye quien a sacar Verstappen d’esti Red Bull. Foi segundu l’holandés, que nun pudo repetir resultáu, y Valtteri Bottas, que pasín ente pasu ve como les sos opciones d’algamar el campeonatu se compliquen, sobremanera agora col holandés un puestu per delantre d’él nel mundial de pilotos.

Nun hebo novedaes importantes na sesión de clasificación del sábadu. Pole pa Hamilton, con Bottas y Verstappen detrás. Bona actuación de Racing Point, que tán yá a un puntu de McLaren na clasificación de constructores, y de los pilotos del equipu de Woking, que siguen en puntos. Tolos güeyos taben puestos no que podía pasar el domingu, la xestión de gomes na que tanto insistimos na previa y en cómo diba aprovechase Verstappen de les posibles debilidaes de los Mercedes.

Sicasí el domingu namás hebo un Mercedes con debilidá: el de Valtteri Bottas, que perdió lo consiguío’l sábadu en pocos metros y llegó a tar quintu depués de salir segundu. Yá comentábemos qu’había dalgunos pilotos que nun taben aprovechando les posiciones del sábadu, y foi’l casu del finlandés qu’acabó en podiu pero que tuvo que lluchar dende bien ceo por recuperar les posiciones perdíes, dalgo que nun foi quién a facer con Verstappen.

Foi una salida llimpia, ensin nengún incidente y con bastantes adelantamientos, como’l doble de los Racing Point a Bottas. Hamilton tuvo una bona salida y pronto amarró la primer posición que nun diba soltar hasta ver la bandera a cuadros. Pela parte medio y baxo de la tabla, nun hebo nengún toque ente coches más allá de lo apertao de les curves, pero nengún sufrió como pa quedar fuera de carrera tan llueu.

Max Verstappen foi ún de los primeros d’arriba en parar, na vuelta 22, forciando a Mercedes, que diben controlando les gomes pa evitar sustos como los de selmanes pasaes, a vixilar la so estratexa de paraes. Dos vueltes tardaría Mercedes en parar a dambos pilotos, casi siguíos, con una parada un pelín más lenta de lo que quixeren nel casu del inglés, pero que nun punxo en peligru’l so llideralgu. Lo que nun pudieron evitar ye que Verstappen quedara per delantre de Bottas en saliendo’l finlandés de la so parada.

Nun foi un gran premiu abondo vistosu, pero tuvimos oportunidá de ver dellos adelantamientos interesantes pela parte medio la tabla, como vien siendo vezu. Los Haas tuvieron dellos momentos inspiraos en pista, pero nada de lo que vimos el vienres en los llibres, cuando dambos quedaron ente los diez primeros (Grosjean llegó a quedar quintu), pudo vese depués en carrera. Por exemplu, Magnussen foi adelantáu casi de siguío por Ocon, Albon y Sáinz na vuelta 28, cuando intentaba metese en puntos, ensin que’l pilotu danés pudiera evitalo. Grosjean acabaría l’últimu cuando, a falta de pocu pa rematar la carrera, fixo un trompu en pista. L’equipu estauxunidense paez, de momentu, condergáu a engarrase por nun acabar l’últimu esta temporada.

Racing Point y McLaren tuvieron un bon día. Yá comentemos que tán separtaos per un puntu nel mundial de constructores. Pérez tuvo una penalización de cinco segundos por nun facer casu a les banderes azules cuando rodaba quintu y pudiera acabar más arriba, pero tanto él como’l so compañeru fixeron una carrera curiosa. McLaren nun pudo facelo meyor anque sumó puntos con dambos pilotos. Sáinz rindió bastante meyor nesta ocasión de Norris, nun hebo problemes nes paraes y tovía los vimos ser protagonistes de dalgunos de los meyores adelantamientos del domingu. Anque a menor ritmu, McLaren siguen sumando puntos, dalgo que-yos interesa muncho nesi intentu de tornar a ser cuartos al final de la temporada.

Sedría na vuelta 37 cuando llegara’l primer abandonu: Charles Leclerc. Un fallu nel motor provocó un trompu que lu dexó travesáu en pista y ensin posibilidá de continuar más que cuatro vueltes. El domingu de Ferrari foi, en xeneral, pal escaezu. Nun paez que la rellación de Vettel cola so contorna tea ameyorando, a lo que sumamos falta d’entendimientu y d’enfotu, quiciás peles dos partes. L’alemán foi sétimu, una posición discreta pero que, sintiendo les sos declaraciones, foi un llogru pa él según como diba’l coche. Abultaba que col cambiu de chasis les coses ameyoraran, como vimos el vienres, pero en carrera l’asuntu foi bien distintu.

Alfa Romeo continua col baxu rendimientu col qu’entamó la temporada. Cuando más notamos la so presencia ye porque dalgo pasó en pista con dalgún adelantamientu axustáu o por dalguna visita a la grava, pero nun tán consiguiendo dar bones noticies sobre les sos actuaciones, lo mesmo Giovinazzi que Räikkönen. El so estáu de forma ye mui asemeyáu agora mesmo al de Haas. Williams tampoco nun ta muncho meyor, pero viniendo de lo negativo de 2019 paez que compensen un poco más los sos resultaos probes. Ye verdá que nun tán puntuando pero viendo lo que facíen la temporada pasada, ye más realista pensar que puedan facelo en dalgún momentu esti añu. Pa los tres equipos, esti gran premiu en Montmeló va quedar archivau rápido.

Alpha Tauri, pa lo último, consiguió puntos gracies a Pierre Gasly, que sigui empeñáu n’amosar que nun ye tan mal pilotu como lu quixeron pintar nel so tiempu en Red Bull. De fechu, Alex Albon, el pilotu que lu sustituyó, namás pudo ser octavu, xusto per delantre d’él.

Insistimos que nun foi una carrera mui vistosa, pero a vegaes la F1 precisa d’estes carreres más tranquiles pa garrar fuercia y trayenos eventos más interesantes. Sicasí, agora toca esperar dos selmanes, hasta l’últimu fin de selmana d’agostu, pa visitar otru circuitu, el míticu Spa-Francorchamps pal gran premiu de Bélxica d’esti 2020.