Munches vegaes, l’atención mediática na F1 céntrase, como paez lóxico, nos pilotos que tienen más posibilidaes de ser campeones del mundu. De la que va pasando la temporada, esa atención va enfocándose cásique esclusivamente a los que son claros aspirantes, dexando atrás los que podíen selo pero, por resultaos, yá quedaron fuera. Sicasí, a vegaes son estos pilotos los que dan más que falar que los anteriores, como vimos en Turquía. Nestos momentos, tola atención ta puesta enriba de Lewis Hamilton y Max Verstappen, pero’l domingu en Turquía tuvimos otros protagonistes que dieron más que falar y ver qu’esti par.
Valtteri Bottas recuperó la senda de la victoria, depués de más d’una temporada (la última vegada que ganara fuera n’Azerbaixán) y fízolo dominando pero ensin munchu ruíu. Dende que vio apagase’l semáforu en verde’l domingu, partiendo del primer llugar de la parriella, nun paró hasta facer lo mesmo y ser el primeru en ver la bandera a cuadros. Ye verdá que nun consiguió la pole’l sábadu, que foi pa Hamilton, pero la penalización d’esti por camudar delles pieces del so monoplaza ficieron que’l finlandés saliera primeru en carrera. Max Verstappen tuvo tol fin de selmana a la sombra de Mercedes, y anque nun pudo ganar el domingu, quedar per delantre de Hamilton y qu’esti fuera quintu en carrera, ayudó a que l’holandés seya llíder del campeonatu agora con seis puntos perriba d’él y seis carreres por disputase.
Lewis Hamilton tuvo un rendimientu escelente demientres tol fin de selmana, pero nun pudo ganar. La pole, como dicimos, foi pa él, pero en carrera, saliendo undécimu, nun pudo facer muncho más de lo que vimos. Arriesgó coles gomes, que fueron intermedies pa tol mundu poles condiciones d’agua del trazáu, queriendo facer la carrera entera o la mayor parte d’ella ensin cambiales, dalgo que tuvo a piques de consiguir hasta que’l pilotu inglés tuvo d’entrar, dalgo que yá condicionó’l so final de carrera, ensin dexalu con posibilidá dala d’adelantar y ponese a tiru de podiu. Les gomes intermedies anque duren más nel tiempu precisen delles vueltes pa ponese a temperatura y amosar el so meyor rendimientu, dalgo que Hamilton nun tuvo tres la so parada.
Pero nun foi sólo cosa de les gomes que Hamilton nun pudiera subir al podiu. Pa ello tuvo a Sergio Pérez actuando d’escuderu del so compañeru, tentando de dexar al inglés lo más atrás posible pa que Verstappen pudiera sumar más qu’él. Y consiguiólo. De fechu, terminó subiendo al podiu xusto per detrás del so compañeru, acompañando dambos a Bottas, que tamién fexo’l so llabor de torgar la victoria de Verstappen. Como dicimos, el domingu fueron otros los que llevaron l’atención.
Per detrás del podiu, Charles Leclerc, qu’aprovechó la parada de Hamilton y los problemes d’esti pa poner en temperatura les sos gomes pa garrar el cuartu puestu y nun soltalu hasta ver la bandera a cuadros. Ferrari tien motivos pa cellebrar, pues esti cuartu puestu de Leclerc súmase al octavu de Sáinz, que partía dende bien atrás por cambiar la unidá de potencia y entavía pudo sumar puntos. L’equipu italianu cuntaba con facer un bon gran premiu y, ensin ser posiciones brillantes, sí que ye verdá que salieron refuerciaos de lo que podía tener sío un gran premiu más negativu pa ellos. McLaren namás sumó con Norris, que tuvo de conformase con ser sétimu per detrás de Pierre Gasly, que llevó una penalización por sacar a Fernando Alonso de pista nos primeros metros del gran premiu.
L’asturianu recibió tamién una penalización, nel so casu por un choque con Mick Schumacher qu’acabó col pilotu de Haas trompeando. Alonso nun pudo recuperar del incidente con Gasly y nun entró en puntos. Alpine namás sumó con Ocon, que sólo pudo ser décimu. Stroll fízose col novenu llugar, nun gran premiu nel que Vettel nun pudo facer más que ser décimoctavu. L’alemán foi’l coneyu d’Indies de la parriella al decidir montar neumáticos de seco, por facer daqué diferente que lu pudiera ayudar a xubir na clasificación. El problema foi que la pista nun secó no que duró la carrera, nin colos coches pasando demientres cincuenta y ocho vueltes nin col fechu de que parara de llover. Les intermedies fueron les grandes protagonistes, y sólo Vettel arriesgó (y falló, pagando l’erru con posiciones).
Foi un gran premiu ensin abandonos, y anque nun foi vistosu no que cinca a adelantamientos, sí que lo foi no estratéxico, na xestión de gomes y nes lluches entre pilotos, sobre manera la de Pérez y Hamilton. Colamos de Turquía con seis carreres pendientes, el mundial de pilotos entavía mui apertáu. Nel de constructores, manda Mercedes con una diferencia de treinta y seis puntos con Red Bull. McLaren caltién el tercer llugar, anque namás con siete puntos y mediu de diferencia con Ferrari.
Ponemos la vista nel otru llau del océanu y viaxamos a Austin pal gran premiu de los Estaos Xuníos dientro dos selmanes. Col mundial tán apertáu de xuru vamos vivir momentos intensos nel trazáu americanu.