Gran Premiu de Singapur 2022

La F1 tornó al entornu de Singapur, una carrera y un eventu que nunca nun dexen a naide indiferente. Depués de dos años en blanco, esti 2022 les lluces del circuitu de Marina Bay tornaben a brillar nes carroceríes de los monoplaces qu’esta temporada tán en competición. La carrera yá prometía dende’l principiu cola amenacia d’agua pal fin de selmana y con unes sesiones d’entrenamientos llibres que nun aportaben muncho a los equipos pola diferencia de condiciones ente les últimes hores de sol y la nueche.

La sesión del sábadu dexonos una nueva pole pa Charles Leclerc y a Max Verstappen y George Russell fuera de sitiu. L’holandés nun tuvo la oportunidá de marcar una última vuelta que pudiera significar una nueva pole pa él porque l’equipu lu llamó pa qu’entrara a boxes pol riesgu a quedar ensin combustible, dalgo que sí supo xestionar el so compañeru Sergio Pérez qu’ocupó’l segundu puestu en parriella, siguíu por Sáinz. Tamién fuera de posición clasificó Russell, que nun pudo siquier pasar a Q3, dalgo a lo que nos tien avezaos dende’l principiu de la temporada. La carrera del británicu diba tar condicionada por esta situación tres la decisión, amás, d’entamar la carrera dende’l pitlane.

El domingu, la carrera tuvo de ser retrasada una hora por cuenta les condiciones climatolóxiques. Direición de carrera, nuna decisión que munchos xulgaron perconservadora, escoyó esperar a que la pista secara dalgo enantes de poner en marcha la carrera. Y la verdá ye qu’una cosa que llamó l’atención ye lo lento que secó l’asfaltu, más de lo normal, dalgo que marcó muncho les decisiones na escoyeta de gomes depués de que tolos pilotos tuvieran de salir de mano con intermedios.

La salida foi limpia, pero una vegada más vimos a Charles Leclerc perder la ventaya de la pole. El pilotu monegascu lleva nueve poles, de les que namás dos acabaron en victoria, unos resultaos en verdá probes si pensamos nel potencial que tiene el so coche. Ye verdá qu’en delles ocasiones nun pudo ser primeru por cuenta de la falta de fiabilidá del coche, pero abúltanos que nueve poles son abondes como pa namás tener sumaes dos victories. La realidá ye, sicasí, que’l monegascu nun abandonó la segunda posición que pasó a ocupar depués de la salida. Mesmo él que Lewis Hamilton tuvieron bones salides, pero dambos perdieron posiciones, nel casu de Hamilton tentando d’evitar tocase con Sáinz, lo qu’acabó dexándolu fuera de pista y perdiendo más tarrén. Nun foi una bona carrera pal inglés: a lo qu’ocurrió na salida súmense un par de momentos qu’acabaron por dexalu más atrás de lo que cuntábemos, con cambiu d’alerón delanteru incluyíu. Mercedes llegaba equí col potencial de consiguir la so primer victoria, y acabó puntuando namás con Hamilton y non en puestos de podiu. Russell tuvo una carrera bastante accidentada, incluyendo un pinchazu por toque con Schumacher, anque consiguió, como consuelu, la vuelta rápida de carrera o más bien consiguió quita-yla a Pérez pa que’l mexicanu nun sumara un puntu más que lu alloñase entá más na clasificación xeneral de pilotos.

Verstappen tampocu nun tuvo un gran premiu brillante. La salida foi mala, y anque foi quien a recuperar posiciones, l’ambición por querer adelantar enantes de tiempu lu acabó mandando al fondu de la clasificación: un intentu d’adelantamientu a Norris lu obligó a frenar de más, metese na escapatoria y depués d’eso, a visitar los boxes depués d’estropiar un xuegu de gomes que nun había muncho que montara. Depués d’eso l’holandés, dalgo más tranquilu, recuperó hasta colocase sétimu, lloñe de los primeros puestos pero muncho meyor clasificáu que lo que pintaba en dellos momentos de la carrera.

Si hai dalgo que marcó esti gran premiu foi la cantidá d’abandonos: hasta seis pilotos quedaron fuera de carrera por motivos distintos. Los dos primeros en facelo fueron Zhou y Latifi. El pilotu chinu tuvo d’abandonar depués d’un choque con Latifi qu’acabó cola carrera de dambos na vuelta siete. El pilotu canadiense recibió una penalización de cinco posiciones en parriella pal gran premiu de Xapón depués d’esti incidente.

El terceru n’abandonar foi Fernando Alonso, con problemes de motor. Mala suerte pal asturianu que cola carrera del domingu suma trescientes cincuenta y ye agora’l pilotu con más carreres de la hestoria. Alpine nun diba tener el so domingu yá que delles vueltes más tarde sedría Esteban Ocon el qu’abandonara, tamién con problemes nel coche. Enantes del francés, Alexander Albon chocaba contra les barreres, dexándolu tamién fuera. Esta primer mitá de les vueltes foi una sucesión de banderes amarielles, coches de seguridá virtuales y visites de les grúes a la pista. Y mientres, l’asfaltu siguía ensin secar y los pilotos con más velocidá víense taponaos por coches más lentos por nun poder arriesgase a adelantar pola zona moyada que podía comprometer la so carrera.

La llista d’abandonos diba sumar entá un nome más, el del pilotu d’AlphaTauri Yuki Tsunoda. Un pocu asomeyao a lo que pasara a Albon y Hamilton, el xaponés chocó frontalmente contra les barreres anque nel so casu con dalgo más de velocidá que los otros dos, lo que provocó la salida del coche de seguridá pa mientres s’arreglaben les barreres. Esti coche de seguridá benefició enforma al equipu McLaren. Cásique tolos equipos andaben midiendo cuándo yera’l momentu más afayadizu pa entrar a camudar gomes ensin tener mui claro cuáles montar. De fechu, foi George Russell quien paró’l primeru y quien sirvió de midía al restu d’equipos pa ver si se podía yá montar gomes lises o tovía yera temprano. Al principiu, l’inglés tuvo munchos problemes pa caltener el ritmu y foi perdiendo tiempu col pasu les vueltes, pero acabó faciéndoles funcionar y motivó qu’otros equipos tomaren la decisión de tamién montar gomes lises. McLaren tuvo la suerte de que nengún de los sos pilotos parara cuando salió’l coche de seguridá de Tsunoda, y gracies a ello dambos pudieron caltener les sos posiciones y montar gomes nueves ensin sacrificiu en pista, dalgo que llueu se traduxo nun gran resultáu, cuartu pa Norris y quintu pa Ricciardo. Col descalabru d’Alpine y l’abandonu de dambos pilotos, esti resultáu de McLaren lu pon per delantre del equipu francés, cuartu nel campeonatu de constructores.

Les últimes vueltes de carrera, que terminó por tiempu depués de toles interrupciones y la tendencia de Singapur a ser una carrera llarga, foron una pelea continua ente Pérez y Leclerc. Hebo momentos nos que paecía que’l pilotu de Ferrari podía pasar al mexicanu, pero nun foi posible y na última tanda de vueltes, el focu moviose a la distancia qu’había ente dambos. Demientres el coche de seguridá, Sergio Pérez incumpliera cola norma de dexar una distancia máxima de diez coches col coche de seguridá y había posibilidá de que fuera penalizáu con cinco segundos por ello. Dende que Red Bull vio que’l so pilotu tenía la victoria en pista, concentráronse n’abrir la distancia suficiente con Leclerc pa que, en casu de penalizar, nun afectara, como asina foi. Tres la carrera, Pérez foi sancionáu con cinco segundos pero nun perdió la so victoria porque la distancia con Leclerc yera mayor.

Ferrari tuvo un bon rendimientu pero inferior a lo que s’esperaba. Cásique tol mundu contaba con Leclerc o Sáinz pa la victoria y ye verdá qu’un doble podiu ye un bon resultáu, pero a estes altures, insuficiente pa les aspiraciones del equipu italianu. Verstappen yá tien el mundial nes sos manes pero de xuru nun va conceder munches victories d’equí al final. Ferrari va quedando sin oportunidaes de sumar dalguna más d’equí a Abu Dabi.

Tamién queremos destacar el resultáu d’Aston Martin: con dambos pilotos en puntos (Stroll sextu y Vettel octavu) supera por tres puntos a Haas y AlphaTauri, qu’empaten a puntos. La pelea neses posiciones nun dexa de tar interesante. En verdá, sacante les primeres posiciones, el mundial de constructores ta bien emocionante.

Ensin perder tiempu dexamos Singapur y ponemos rumbu a Xapón, otru circuitu que torna al calendariu y un clásicu que presta a tol mundu. Preparai los despertadores por tornen los madrugones y alcordaivos que siguimos actualizando’l nuestru post de la silly season coles novedaes que se van sabiendo de la temporada 2023 no que cinca a pilotos y equipos.