Gran Premiu de los Estaos Xuníos 2022

Tenemos por vezu pensar que dende que’l campeonatu de pilotos de F1 ta resueltu la emoción de les carreres y les ganes de competir desapaecen. Pero eso ye porque nun somos pilotos profesionales y nun enfocamos cada carrera como si fuera un campeonatu en sí mesma. El COTA tornó a l’actividá esti fin de selmana y féxolo pola puerta grande: ún de los grandes premios más entreteníos de la temporada. Y ye que, anque’l ganador foi’l de siempre cola superioridá de cásique siempre, esta vegada tuvo más d’un rival pa complica-y la faena.

Foi un fin de selmana de muncha actividá nel COTA, con munchos pilotos debutando’l vienres na F1 y una sesión de clasificación qu’una vegada más confirma lo que yá sabíemos: Ferrari tien un coche mui potente en clasificación pero esi potencial paez tar ausente de les carreres. Y ye que Carlos Sáinz foi’l pilotu más rápidu del sábadu con Leclerc xusto per detrás en segundu llugar. El monegascu sicasí tenía penalización de diez posiciones, polo que Sáinz diba tar solu na so defensa de la pole con Max Verstappen saliendo detrás.
Nun yera Leclerc l’únicu con penalización. A él sumábense Alonso, Pérez, Zhou y Ocon, que saldría del pitlane.

Con una audiencia récor que confirma que la F1 yá ta completamente integrada nos EEXX, entamó un gran premiu’l domingu nel que Red Bull podía sellar tamién el campeonatu de constructores, dalgo que alquiría doble significáu depués de conocese la muerte del fundador de la marca Dietrich Mateschitz. La salida de Verstappen foi bastante meyor que la de Sáinz qu’al llegar a la primer curva yá taba batíu pol holandés, pero les aspiraciones del pilotu madrilanu quedaron ehí depués de que Russell chocara escontra él. El pilotu inglés quexóse pola radio de que’l de Ferrari lu zarrara, pero depués de la carrera disculpose pola so aición y ye que l’inglés salió un pocu descontroláu, cola vista puesto namás en pasar al so compañeru d’equipu, col que diba casi en paralelo na salida (depués de que Hamilton saliera terceru y Russell xusto per detrás gracies a la penalización de Pérez).

La carrera de Russell quedó un pocu tapada pol rendimientu del so compañeru d’equipu y pola penalización de cinco segundos que recibió pol choque con Sáinz. Hamilton convirtióse nel principal rival de Max Verstappen pola victoria, con un Leclerc tentando de remontar posiciones y amosando que’l rendimientu del Ferrari nesti gran premiu yera meyor que n’otros, sobre manera na xestión de les gomes. Pocu consuelu pa Carlos Sáinz que nin siquier pudo pasar de la primer curva y tuvo d’abandonar depués del toque con Russell que-y causó un pinchazu y daños nel radiador. L’ingles, pela so parte, pudo siguir ensin problema col coche pero con penalización. Vimos dalgún qu’otru baile de posiciones ya incidentes menores en pista nos primeros momentos de carrera, como’l que fizo que Pérez perdiera el flap drechu del alerón delanteru nun adelantamientu a Bottas. La suerte pal mexicanu foi que la pieza se soltó rápido y pudo continuar ensin problema.

Tenemos de destacar l’aniciu de carrera de Lance Stroll, que clasificó mui bien el sábadu y tuvo bon ritmu’l domingu, mesmo que’l so compañeru d’equipu. El canadiense, sicasí, diba ser protagonista más tarde d’un accidente que lu diba dexar fuera de carrera. Les primeres vueltes, como dicimos, tuvieron marcaes pol abandonu de Sáinz y pola ventaya que diba garrando Verstappen con respeutu a Hamilton.

Llevábemos cinco años ensin ver coche de seguridá nel gran premiu d’Estaos Xuníos, y abultaba qu’esti diba ser el sextu. Pero como les estadístiques tán pa rompeles, nesti eventu tuvimos non ún si non dos coches de seguridá. El primeru provocolu una salida de pista de Valtteri Bottas, que quedó atascau na graviella ensin posibilidá de salir. Esti coche de seguridá beneficiaría, pa variar, a Ferrari, que pudo montar gomes nel coche de Charles Leclerc ensin tanta penalización de tiempu. La mayoría de los pilotos ya equipos evitaron montar el neumáticu blandu sacante esceiciones como Russell a última hora tentando de sumar la vuelta rápida de carrera. La diferencia de velocidá ente la goma blanda y la media yera mui pequeña, pero’l desgaste de la blanda mui grande, por eso los equipos y pilotos cásique nin se plantegaron usar el neumáticu blandu. Esti primer coche de seguridá tamién propició la parada de Sebastian Vettel, que como diximos enantes, tuvo un bon rendimientu demientres tol domingu.

El segundu coche de seguridá apaecería delles vueltes más alantre, na ventidós concretamente, depués d’un choque ente Fernando Alonso y Lance Stroll. L’asturianu diba adelantar al pilotu d’Aston Martin, futuru compañeru d’equipu, cuando ésti movió’l coche lixeramente a la izquierda, lo suficiente pa que’l coche d’Alonso chocara contra’l d’él, provocando un accidente espectacular pero ensin consecuencies pa los pilotos más allá del abandonu en casu de Stroll. El restu de pilotos tuvieron bien rápidos n’esquivar el coche ensin control del canadiense y nun tuvimos nengún abandonu más por cuenta d’esti incidente. Fernando Alonso entró a cambiar l’alerón delanteru y tal paecía que diba abandonar, pero l’asturianu decidió acabar la carrera y foi protagonista d’una de les remontaes de la carrera, quiciás la más inesperada. Acabó siendo sétimu pero una reclamación por parte de Haas al términu del gran premiu lu acabó sacando de los puntos. La escudería americana reclamó que’l coche d’Alonso nun taba en bones condiciones pa competir y ye verdá que nun momentu del gran premiu’l espeyu retrovisor drechu del asturianu salió volando, pero la FIA nun paeció considerar que yera peligroso demientres se desenvolvía la carrera. Sicasí, como dicimos, n’acabando’l gran premiu decidieron oyer les reclamaciones de Haas, que tamién se quexó de Pérez, y penalizaron al asturianu. Pal pilotu de Red Bull nun hubo consecuencies.

Depués del coche de seguridá llegaríen quiciás los momentos más interesantes no que cinca a la competición en pista ente los pilotos con Leclerc adelantando a Pérez y Hamilton lanzando un undercut (una parada enantes de que lo faga otru pilotu) a Verstappen. L’inglés amás tuvo la suerte de que Red Bull cometió’l so primer erru de tola temporada na parada inmediata de Verstappen, que retuvo al holandés más tiempu del normal en boxes, dalgo que provocó que tamién lu adelantara Leclerc ya l’enfadu del pilotu. Tuvimos unes vueltes mui intenses nes que Verstappen tinía de recuperar al tarrén perdíu y Hamilton tentar d’abrir brecha tolo que pudiera porque sabía que dende que Verstappen lu tuviera a tiru, diba ser imposible que lu aguantara. Y asina foi. L’holandés desfízose rápido, anque con trabayu, primero de Leclerc y llueu de Hamilton. Dambos pilotos vendieron caro la posición y protagonizaron dellos momentos de llucha en pista bien interesantes.

Pero nun teníemos sólo interés no cimero. Per detrás tuvimos bien d’adelantamientos como los protagonizaos por Norris que lu terminaron colocando en sextu lugar, sumando un bon puñáu de puntos qu’amenorguen la distancia con Alpine nel campeonatu de constructores. Sicasí, McLaren tien complicao conseguir esi cuartu llugar nel campeonatu con sólo un pilotu sumando puntos. Ye verdá qu’Alpine namás sumó un puntu col décimu puestu d’Ocon, pero ye insuficiente. L’equipu inglés precisa sumar con dambos pilotos, dalgo que de momentu paez complicao. Ricciardo sólo pudo ser décimosextu.

Otru que destacó foi Kevin Magnussen, qu’aguantó con unes gomes mui vieyes y sumó bonos puntos pa Haas, quedando octavu cola penalización d’Alonso. Falando de penalizaciones, tuvimos un ensinfín d’elles: Gasly tuvo una penalización de cinco segundos que llueu se tornó en diez por nun servila apropiadamente, Latifi tamién sumó cinco segundos de penalización por sacar de pista a otru pilotu, Schumacher otros cinco por superar los límites de pista y Albon otros cinco por salise de pista y ganar ventaya con ello ensin devolver la posición. Los cuatro, aparte d’Alonso, quedaron fuera de puntos.

Nun podemos rematar esti resumen ensin falar de Sebastian Vettel que terminó siendo sétimu y llegó a lliderar la carrera coincidiendo col momentu nel que Hamilton llanzó l’undercut a Verstappen que provocó sucesives paraes. L’alemán despidióse de la F1 nel COTA por tolo alto, alcanzando esi sétimu llugar nos últimos metros del gran premiu enantes de ver la bandera a cuadros.

Victoria pues pa Verstappen y campeonatu pa Red Bull, el primeru depués d’años de dominiu de Mercedes. Entavía queden tres carreres pa rematar esta temporada ya ensin descansu ponemos rumbu a México deseyando ver otra carrera tan intensa como la que tamos acabantes de vivir nel COTA. Nun escaezáis que siguimos actualizando la información sobre la silly season nesti post y qu’al final de la selmana publicamos la información básica del gran premiu de Méxicu 2022.