Hai dellos grandes premios que pasen a la historia pol espectáculu visto na pista, pol bon facer de los pilotos o poles estratexes dende’l muru. Otres carreres, ensin embargu, recuérdense por otres coses, como por exemplu, l’efeutu del tiempu nelles. Spa asítiase nuna zona de Bélxica particularmente cambiante no que cinca al tiempu. Ye fácil que n’agostu veamos nubes y agua, mesmo qu’otres vegaes tenemos un sol perfeutu de branu. Esti 2021 va pasar a la historia por ser la carrera más curtia en vueltes pero más llarga n’espera.
Cásique tol fin de selmana l’agua quiso ser protagonista y llegó a selo. El sábadu retrasó la sesión de clasificación y tuvo un efeutu en dellos accidentes de pilotos como Norris, que na Q3 quedó fuera por arriesgar de más cuando l’asfaltu taba mui moyáu. Dellos pilotos, como por exemplu Sebastian Vettel, falaben de que la pista nun taba en condiciones pa competir, anque nun tuvimos d’esperar muncho a ver los coches otra vuelta nel trazáu dende’l momentu que paró de llover. Verstappen consiguió la pole y George Russell clasificó segundu, nuna xornada na que yá’l fechu d’entrar en Q3 yera motivu d’allegría pa Williams. Ello ye que l’inglés foi mui intelixente a la hora de pilotar y fexo una bona vuelta que naide más que Verstappen foi quien a ameyorar, nin siquiera Lewis Hamilton y muncho menos Valtteri Bottas, el pilotu col que se ta xugando’l futuru en Mercedes. El finlandés namás pudo clasificar octavu, y cola penalización de cinco posiciones partía muncho más atrás na parriella del domingu.
El domingu a les tres de la tarde, hora d’aniciu del gran premiu, les ñubes nun dieron tregua, y soltaron agua que dexó la pista de Spa-Francorchamps complicada hasta pal coche médicu que suel probala pa ver si ta en condiciones. El retrasu de la competición facíase evidente, y los equipos fueron tentando de pasar el tiempu demientres s’asocedíen los retrasos y los partes meteorolóxicos anunciando más agua. Y asina hasta les seis y diecisiete de la tarde cuando se tomó la decisión de sacar a los coches a pista a contrarreló. Yá nun se corría escontra l’agua si non tamién escontra la lluz. Y ye qu’a les seis de la tarde nun día con tantes ñubes y tantu agua, la lluz cada vegada diga amenorgando, faciendo que yá nun fuera sólo’l spray de los coches lo que complicara la visibilidá en pista.
Ello ye que dando un tiempu d’una hora como máximu (tres marear a tol mundu sobre cuando corria’l tiempu nel reló y cuando non), los coches dieron dos vueltes detrás del coche de seguridá, ensin posibilidá d’adelantamientu y tres eses dos vueltes, que permiten yá dar puntos a los diez primeros clasificaos, suspendióse la carrera con bandera colorada. Una xugada burocrática que podía albidrase un par d’hores primero. Asina, Max Verstappen suma otra victoria, anque non suficientes puntos pa ponese per delantre de Hamilton, que foi terceru, yá que namás se dieron la mitá. La noticia ye’l podiu de George Russell, meyor resultáu de Williams dende 2017, y que supón un gran revés pa los sos rivales Alfa Romeo y Haas, que nun puntuaron. Latifi tamién sumó, en novenu llugar.
Sergio Pérez tuvo la mala suerte d’accidentase na primer vuelta de formación, acabando coles sos posibilidaes en carrera. El mexicanu tuvo de salir últimu cuando los coches a la fin pudieron pisar la pista y asina terminó’l so gran premiu de Bélxica. Hubo munchos pilotos que nun entendieron que se concediera puntos en condiciones asina, ensin competición, detrás del coche de seguridá, y nuna carrera que dende’l primer momentu se supo que taba casi imposible de disputar. Entendemos qu’a la xente que foi a Spa a ver competir a los sos pilotos favoritos tampoco nun-y ficiera muncha gracia.
El campeonatu sigue mui abiertu y nuna selmana pegamos el saltu a Países Baxos, territoriu Verstappen, al circuitu de Zandvoort, que diba re-apaecer l’añu pasáu pero que, por cuenta la pandemia, tuvo de ser canceláu. Cuidamos qu’ellí’l tiempu seya meyor y nun tengamos una esperiencia como la que tamos acabantes de vivir nel circuitu de Spa-Francorchamps.