Gran Premiu d’Austria 2020

Nun foi un gran premiu al estilu avezáu, nin les condiciones fueron les mesmes que nel pasáu, incluso daquién podría dicir que se vía daqué descafeinao coles grades vacíes, los protocolos ente pilotos y equipos y la sensación de que nun se taba viviendo dalgo normal. Pero sí foi un gran premiu de los qu’amarren al asientu casi dende l’entamu al final.

Aniciar una temporada ye siempre motivu pa ilusionase, anque siempre miremos de regüeyu a Mercedes sabiendo que, probablemente, tornen a ser los primeros en too. Y de fechu asina foi’l vienres, au Hamilton marcó’l ritmu, ya’l sábadu, onde’l que lu marcó foi Bottas faciéndose cola primer pole de la temporada, dalgo que nun nos debiera sorprender yá que lleva trés dende qu’Austria tornó al calendariu. Sicasí, el domingu la hestoria foi bien distinta.

Sí, foi un Mercedes quien ganó la carrera, pero vimos amueses de vulnerabilidá y nun hai cosa que más entretenga al espectador, sobremanera confináu, que ver a los equipos grandes n’apuros. A la fin ye una victoria más pa les fleches platiaes y pa Valtteri Bottas, pero nun foi un paséu y eso tien un efeutu quiciabes balsámicu. Amás, Hamilton, que rodó per detrás del so compañeru tol gran premiu ensin ser quien a pasalu, foi penalizáu per dos vegaes, en díes distintos y por motivos estremaos (el sábadu por nun baxar de velocidá con banderas amarielles y el domingu por un incidente con Albon), dalgo que nun tamos de ver.

El sábadu mandó Bottas. Con una vuelta temprana que lu puso no más alto dende bien ceo de la última sesión de clasificación, nun tuvo de facer munchu esfuerciu p’algamar el primer puestu na parriella. Per detrás Hamilton y Verstappen, un convidáu avezáu nesti circuitu nos puestos d’arriba. Un poco más abaxo, Norris, Albon y Pérez, que diben ser protagonistes el domingu.

La sorpresa foi, ensin dulda, Ferrari. Podríemos dicir que Sebastian Vettel nun punxo munchu enfotu na sesión de clasificación y habría quien dixera que ye normal pensando que nun va siguir en La Scuderia pa 2021, pero ye que Leclerc nun lo fizo muncho meyor, de fechu, sólo unes poques décimes a favor del pilotu monegascu marcaron qu’él sí pasara a Q3 mientres que Vettel non. Quedaba pal domingu ver si, simplemente, yera una circunstancia de clasificación o en verdá Ferrari venía un pasu per detrás de Mercedes y Red Bull.

La salida del domingu foi llimpia, anque hebo dalguna qu’otra salida de pista nos primeros metros pa evitar colisiones. Bottas foi quien a abrir espaciu rápido ente él y Hamilton, que tuvo de pegase con Verstappen y los sos inmediatos persiguidores Norris, Albon y Pérez. Los Racing Point sacaron un rendimientu perbonu tol fin de selmana, y anque Stroll nun pudo rematar la carrera, Pérez llegó a ser sestu y tuvo posibilidaes reales de tar nel podiu, anque la so estratexa de carrera nun funcionó y foi penalizáu a última hora por dir demasiao rápido nel carril de pit.

Munches estratexes de carrera esbarrumbaron pol dir y venir de coches de seguridá provocaos por una montonera d’abandonos. El primeru n’abandonar la carrera foi ún de los favoritos pa ganala, Max Verstappen, que por un problema de sensores tuvo d’aparcar el coche enantes de tiempu. Anque la so historia sedría distinta, Albon tamién careció los problemes de Verstappen a falta de dos vueltes pa terminar el gran premiu. El pilotu tailandés tuvo a piques de consiguir el so primer podiu, si non de ganar la so primer carrera, pero un incidente con Hamilton (que nos fizo alcordanos de Brasil 2019) provocó un trompu que lu dexó en la grava y condergó la so carrera. El pilotu inglés foi depués penalizáu con cinco segundos, asina que, anque vio la bandera a cuadros en segundu llugar, acabó siendo cuartu.

Al abandonu de Verstappen diben sumase una montonera más y ye que la fiabilidá dio bien de guerra en dellos casos: Stroll con un sensor, los dos Haas colos frenos, Räikkönen con una rueda mal colocada que salió disparada, Ricciardo con problemes mecánicos, Russell teniendo tamién qu’abandonar y Kvyat otru tanto. Hasta trés coches de seguridá tuvieron d’apaecer, un respiru y al tiempu una pesadiella pa Bottas que vía como, cada vegada, amenorgaba la distancia que tenía colos sos rivales pero que, al tiempu, podía dar un descansu al coche.

Fueron munchos los pilotos con problemes por pasar perriba los pianos del circuitu, abondo agresivos colos baxos de los coches. Los dos pilotos Mercedes recibieron instrucciones d’evitalos, torgando dafechu’l so ritmu de carrera, que pasó a ser más lentu. Per detrás, vimos batalles bien prestoses ente Leclerc, Albon, Pérez, Norris y Sáinz. Les diferentes estratexes que tomaron aprovechando los coches de seguridá, beneficiaron sobre manera a Norris que cola penalización de Hamilton consiguió’l so primer podiu, una nueva alegría pa McLaren depués del que consiguiera Sáinz la temporada pasada y que vien a dicir que la escudería inglesa va, pasín ente pasu, reencontrando’l camín de los puestos cimeros. El pilotu madrilanu foi nesta ocasión quintu, lo que suma un bon númberu de puntos pa los de Woking nesti primer eventu. Amás, Norris suma un puntu estra por facer vuelta rápida de carrera, un llogru que pon un bon remate a una gran carrera del inglés.

Nun falemos entavía de Ferrari y paga la pena facelo porque los dos pilotos tuvieron carreres bien distintes. Taba claro qu’esti nun yera’l fin de selmana de Vettel y cuando lu vimos trompear en pista por un toque con Sáinz y baxar posiciones hasta salir de puntos pudimos confirmalo. Sicasí, nun foi too malo pal equipu italianu. Leclerc foi quien a sacar beneficiu de les desgracies d’otros y, ensin munchu ruíu, foi xubiendo posiciones, aprovechando bien les oportunidaes de los coches de seguridá (dalgo que nun suel facer mui bien Ferrari) y remató la so carrera en segundu llugar, gracies tamién a la penalización de Hamilton.

Hai que rescamplar tamién el llabor de Gasly con Alpha Tauri. Kvyat nun pudo ayudar a sumar puntos pal equipu por tener qu’abandonar, pero’l pilotu francés fizo bien el so trabayu, anque almitió que tuvieron a piques de tener que retirar el coche enantes de ver la bandera a cuadros. Ocon y Latifi fueron los otros dos pilotos que pudieron terminar. El pilotu Renault, de vuelta en pista, puntuó n’octavu llugar mientres que’l rookie d’esta temporada, el canadiense de Williams quedó a piques de consiguir sumar un puntu valiosu pa Williams, que precisa dende yá de bones noticies. Tamién Giovinazzi entró en puntos, foi novenu per delantre de Sebastian Vettel qu’a la fin pudo a lo menos consiguir un puntu.

Nun hai duldes de que, como carrera inaugural, Austria cumplió con muncho. El domingu que vien repitimos, col mesmu horariu y mesmos protagonistes, y esperamos que cola mesma intensidá. Nun sabemos si Mercedes atoparán la sienda de la fiabilidá y tendrán un gran premiu más tranquilu o si, polo contrario, los d’atrás siguirán apertando y sedrá un Red Bull, con ganes de venganza, quien xuba a lo cimero del podiu. Mientres que llega’l momentu de sabelo, equí vos dexamos tolos númberos que dexó esti fin de selmana:

Resultaos