Gran Premiu d’Alemaña 2019

La llei de Murphy trabaya en niveles insospechaos. Basta que dalguién diga que la F1 ye aburrida, qu’hai que camudala, que’l so final ta cerca pa que les carreres empiecen a ser de lo meyor que tenemos visto en tiempu. Porque sí, Alemaña va pasar a la historia como una d’eses carreres. Austria y Silverstone yá ganaran esi nome, pero nun cuntábemos que Hockenheim diba merecéselu tamién. La teoría fala de qu’esti va ser l’últimu gran premiu d’Alemaña nesti circuitu pero dempués de lo que vimos el domingu igual les coses empiecen a camudar.

SÁBADU

La sesión de clasificación nun traxo sorpreses na pole, anque sí nos pilotos que la disputaron. Vettel y Leclerc, los dos pilotos Ferrari, nun pudieron siquier competila: l’alemán, con un fallu nel turbo del coche, quedó fuera na Q1, fechu qu’aprovechó Stroll pa colase na Q2 per primer vegada esta temporada. El so compañeru, pudo llegar a Q3 pero ensin posibilidá de dar siquier una vuelta pa ponese na pole. Los entrenamientos fueron bien positivos pa dambos y Ferrari tinía razones pa ser optimista’l domingu, pero les sos miseries tornaron esti sábadu. Al final, pole pa Hamilton, siguíu de Verstappen y de Bottas.

Rescampla la presencia de Pérez y Grosjean en bones posiciones ente los diez primeros y tamién de Hülkenberg nel so gran premiu de casa. Deceición nun llau del garaxe de McLaren porque Sáinz sí pudo entrar en Q3 pero Norris nun pasó de Q2.

Con estes blimes, que situaben el focu de l’atención no que pudiera facer Vettel p’adelantar dende l’últimu llugar, llegó’l domingu.

DOMINGU

Y col domingu llegó…l’agua. Dempués de ver lo que foi la carrera, entiéndese muncho meyor la emoción de munches de les persones que vieron que’l gran premiu diba ser en moyao. El coche de seguridá fexo a los coches dar delles vueltes de formación hasta asegurase de que la so presencia nun yera necesaria. La salida foi en parriella, anque falóse de la posibilidá de facela en marcha, al estilu WEC. Tolos pilotos partieron con gomes d’agua y dempués d’un par de vueltes detrás del coche de seguridá yeren munchos los que pidíen qu’entamara la carrera.

Pa tol agua que taba acumulao y lo que taba cayendo, hai que dicir que foi una salida bastante limpia ensin mayor problema. Sí ye verdá que fueron munchos los pilotos que perdieron trazada y terminaron esplorando les escapatories, pero ensin consecuencies. El respetu al pilotu y al agua fueron protagonistes. La salida de Verstappen foi un pocu una copia de lo que vimos n’Austria. Cuando tolos pilotos que lu arrodiaben yá se poníen en marcha, él nun avanzaba, perdiendo tola ventaya que ganara’l sábadu. Bottas rápidamente se colocó segundu, pesie a salise un pocu del trazáu y Kimi Räikkönen, terceru.

Nestos primeros momentos de carrera llegamos a ver a tres coches en paralelo, buscando l’adelantamientu, nun momentu del gran premiu nel que’l DRS nun taba permitíu. Vettel, na vuelta dos, yá taba nel puestu catorce. L’alemán supo aprovechase de la prudencia de los coches de la cola de la parriella pa dir adelantándolos y acortando distancies cola cabeza, qu’ocupaba Hamilton. Nesti momentu la carrera empezaba a ponese emocionante y víemos batalles ente dellos pilotos como Pérez y Magnussen.

El mexicanu foi’l primer protagonista negativu de la carrera: fexo un trompu que lu acabó llevando contra’l muru, ensin posibilidá de continuar. Foi’l primer abandonu de la carrera y provocó’l primer coche de seguridá, situación qu’aprovecharon pilotos como Vettel y Albon, que fueron de los primeros en parar pa poner gomes intermedies, dalgo que copiaron el restu de pilotos, cola esceición de Magnussen y Stroll, que decidieron siguir en pista. El cambiu de gomes supunxo que viéramos entavía más salides de pista ya errores de tolos pilotos. Vettel, na vuelta ocho, yá taba nel sétimu llugar, y pasaría nesos puestos gran parte del restu de la carrera. L’alemán foi ún de los pilotos que dexó momentos más vistosos, protagonizando un intentu d’adelantamientu a Räikkönen que’l finlandés aprovechó pa, a so vez, adelantar a Magnussen. La carrera, dende bien ceo, foi mui dinámica.

Magnussen acabó almitiendo que l’apuesta de nun parar a cambiar gomes fuera una mala decisión, y entró na vuelta nueve. Hamilton, mientres, marcaba vuelta rápida tres vuelta rápida y tinía la carrera totalmente controlada. Amás, la pista diba secando mui rápido, anque los equipos tiníen un güeyu puestu nel radar de lluvia, qu’anunciaba agua a cada pocu. Sicasí, pesie a que la pista diba ameyorando, los puntos nos que quedaba agua estancao tornáronse en pistes de patinaxe pa los pilotos que pasaben perriba d’ello.

Na vuelta quince, llegó l’abandonu de Daniel Ricciardo. L’australianu rodaba en puntos cuando’l so motor dixo basta y tuvo de parar el so coche. Esto provocó un coche de seguridá virtual qu’aprovecharon dellos pilotos como Leclerc y Hülkenberg, al que llamaron a pits col tiempu xustu pa pasar pel llau drechu del bolardo d’entrada al carril de boxes, dalgo a lo que tán obligaos los pilotos.

Foi na vuelta dieciséis cuando los equipos entamaron a considerar les gomes más blandes como una opción, anque naide paró pa intentalo. De fechu, Leclerc rodaba a mui bon ritmu con intermedios nuevos. Na vuelta diecisiete activóse, por fin, el DRS.. Dos vueltes más tarde, Sáinz salíase de pista, pero cola bona suerte de nun quedar engancháu na gravilla nin contra’l muru. El pilotu madrilanu pudo tornar a pista y continuar col so gran premiu. Podemos dicir que nesti momentu, los pilotos entamaben a quexase del estáu de les gomes, sobremanera Verstappen, que vía como Leclerc, qu’entrara unes vueltes enantes, diba amenorgando la distancia ente ellos.

La vuelta ventidós marcó’l momentu nel que los equipos entamaron a montar blandes: Magnussen foi’l primer pilotu, tornáu en coneyu d’Indies pal restu. Tolos equipos taben pendientes del rendimientu del pilotu danés pa tomar una decisión colos sos propios pilotos. L’agua nun pasaba de ser orbayu pero los pilotos tiníen problemes p’atopar adherencia. Na vuelta venticuatro, Vettel, ensin nada que perder, entró pa montar gomes blandes y dos vueltes más tarde fexo lo mesmo Verstappen, que punxo medios, dalgo que copió Bottas na siguiente vuelta. El pilotu holandés fexo un trompu al pocu tiempu de facer la so parada y yera evidente que nun taba conforme cola decisión.

El tercer abandonu llegó na vuelta ventisiete. Lando Norris, que tuviera hasta’l momentu una carrera discreta, abandonó’l trazáu pa sacase del medio al ver que’l coche perdía potencia y quedaba paráu nuna de les escapatories. El so incidente provocó otru coche de seguridá virtual, qu’aprovechó Leclerc pa parar, mesmo que Hamilton, que montó gomes blandes nuna parada demasiao llarga pa los intereses del británicu.

Tábemos pendientes de cómo sacaben el coche de Norris de pista cuando la imaxe nos devolvía a Leclerc escontra’l muru. Na vuelta ventinueve, el pilotu monegascu perdió’l control del coche, nuna maniobra mui asemeyada a la que l’añu pasáu protagonizó’l so compañeru d’equipu cuando amás taba nuna bona posición pa ponese a tiru de victoria. El coche de seguridá tuvo de volver a ponese en pista y los pilotos, otra vegada más, aprovecharon pa facer paraes. Vettel, montó intermedios. Mientres, Hamilton salíase de pista chocando contra’l muru y frayando l’alerón delanteru, anque pudo siguir. L’inglés aprovechó pa entrar en pits pero non siguiendo les regles d’entrada, lo que-y valió, más tarde, una penalización de cinco segundos. Pa enriba, la so parada pilló al equipu ensin preparar, ensin les gomes correutes y el morru nuevu, lo qu’alargó tol procesu muncho más de lo necesario y dexó a Hamilton lloñe del llideralgu qu’unes vueltes primero taba nes sos manes. Tamién Bottas tuvo problemes a la hora d’entrar en boxes, anque ensin penalización.

Nestos momentos, el primer llugar yera pa Verstappen, que replicaba un pocu lo visto n’Austria: una salida mui probe pero que terminaba pagando la pena. Rescamplaba tamién la posición de Hülkenberg y d’Albon na vuelta treinta y cuatro, que yeren segundu y cuartu respeutivamente. L’alemán aguantó tolo posible a los Mercedes, pero dambos recuperaron les sos posiciones y na vuelta treinta y ocho yá taben segundu (Bottas) y terceru (Hamilton). L’inglés foi investigáu tamién por dir demasiao despacio demientres ún de los coches de seguridá, pero nun llevó penalización dala.

Na vuelta cuarenta, Räikkönen tamién facía una visita a les alredores del trazáu, ensin más consecuencies que la perda de posiciones, dalgo que viendo lo visto yera un mal menor. De fechu, una vuelta más tarde llegó’l quintu abandonu de la carrera. Nico Hülkenberg, que rodaba a un pasu del podiu acabó tamién de visitante del muru, provocando otru coche de seguridá que fexo que Verstappen parara pa montar intermedios mesmo que Vettel, qu’echó más tiempu del deseyau na so parada.

Na vuelta cuarenta y cinco Racing Point dio’l pasu que los llevaría a ún de los meyores resultaos de la temporada. Lance Stroll montó gomes blandes cuando’l restu entavía miraba al cielu a ver si cayía agua. Foi una decisión valiente, que rápido entamó a dar resultaos provocando una visita casi masiva a los garaxes pa copiar lo que ficiera’l pilotu canadiense, que gracies a esto pasó a lliderar la carrera. Kvyat, tamién en gomes blandes y ensin nada que perder, taba nel puestu terceru y marcando vuelta rápida tres vuelta rápida.

Con once vueltes pa terminar la carrera, Hamilton cometió’l so segundu erru de la carrera, faciendo un trompu que cásique lu dexa fuera de puntos (recuperólos gracies a la penalización que sufrieron los Alfa Romeo). Entró en pits a cambiar gomes pero nun hebo muncho que facer. Nesti momentu, Stroll taba a piques d’alcanzar el podiu, rodando en cuartu llugar, con Sáinz per detrás en quintu. Creyíemos que la carrera yá diba estabilizar, pero na vuelta cincuenta y siete foi Bottas quien visitó’l muru, estrozando l’alerón delanteru y provocando otru coche de seguridá, que diba ser yá l’últimu del gran premiu pesie qu’entavía tuvimos otru abandonu. Gasly calculó mal la so frenada cuando diba adelantar a Albon y acabó col so alerón delanteru rotu y fuera del gran premiu.

Verstappen vio otra vegada la bandera a cuadros, siguíu por Vettel que remontó dieciocho posiciones pa colocase segundu y Daniil Kvyat sumó’l so tercer podiu, el segundu na hestoria de Toro Rosso y doblete pa Honda na so nueva era na F1. Cuartu foi Stroll, nuna bona actuación del canadiense que suel aprovechar bastante les condiciones cambiantes de carrera y quintu Sáinz, que pesie a la salida de pista tuvo un bon rendimientu y sumó otru puñáu de puntos pa McLaren, qu’asienta na cuarta posición del mundial. Per detrás, en sestu atopamos a Albon, que mesmo que Kvyat fexo un gran trabayu anque perxudicáu poles decisiones estratéxiques que, nesta ocasión, beneficiaron un pocu más al so compañeru. Nel sétimu y octavu llugar atopamos a los dos Haas, qu’otra vegada tuvieron el so momentu en pista, anque ensin consecuencies. Aprovecháronse de la penalización de los dos Alfa Romeo, que foron penalizaos con treinta segundos por recibir ayuda dende’l muru nes vueltes de formación. Esto fexo que Hamilton y Kubiça, que taben fuera de los puntos, xubieran posiciones pa quedar novenu y décimu, sumando asina Williams el so primer puntu nesta temporada. Fuera de los puntos, xunto a los Alfa, quedó Russell nel puestu once.

Agua. Siete abandonos. Cuatro coches de seguridá y dos virtuales. Dieciocho posiciones remontaes por un pilotu que’l sábadu nin siquier pudo competir en clasificación. Tercer podiu de la so carrera pa ún de los tres primeros. Quiciábes estos seyan los aspeutos más llamatibles del gran premiu pero ye verdá que ye difícil quedase con ún solu. Lo que ta claro ye qu’esta foi una de les meyores carreres en munchu tiempu y que paez que la F1 nun taba tan muerta como paecía.

Dientro d’unos díes llega’l gran premiu d’Hungría, l’últimu enantes del parón de branu y escenariu, en munches ocasiones, de grandes premios memorables. Mientres esperamos a que llegue’l domingu pa esfrutalo, equí vos dexamos tolos númberos del gran premiu d’Alemaña:

Clasificación

Pos Pilotu Q1 Q2 Q3
1 Lewis Hamilton 1:12.852 1:12.149 1:11.767
2 Max Verstappen 1:12.593 1:12.427 1:12.113
3 Valtteri Bottas 1:13.075 1:12.424 1:12.129
4 Pierre Gasly 1:12.991 1:12.385 1:12.522
5 Kimi Räikkönen 1:13.066 1:12.519 1:12.538
6 Romain Grosjean 1:13.146 1:12.769 1:12.851
7 Carlos Sainz 1:13.221 1:12.632 1:12.897
8 Sergio Perez 1:13.194 1:12.776 1:13.065
9 Nico Hulkenberg 1:13.186 1:12.766 1:13.126
10 Charles Leclerc 1:12.229 1:12.344
11 Antonio Giovinazzi 1:13.170 1:12.786
12 Kevin Magnussen 1:13.103 1:12.789
13 Daniel Ricciardo 1:13.131 1:12.799
14 Daniil Kvyat 1:13.278 1:13.135
15 Lance Stroll 1:13.256 1:13.450
16 Lando Norris 1:13.333
17 Alexander Albon 1:13.461
18 George Russell 1:14.721
19 Robert Kubica 1:14.839
NC Sebastian Vettel NT

Carrera

Pos Pilotu Tiempu Vueltes
1 Max Verstappen 1:44:31.275 64
2 Sebastian Vettel +7.333 64
3 Daniil Kvyat +8.305 64
4 Lance Stroll +8.966 64
5 Carlos Sainz +9.583 64
6 Alexander Albon +10.052 64
7 Romain Grosjean +16.838 64
8 Kevin Magnussen +18.765 64
9 Lewis Hamilton +19.667 64
10 Robert Kubica +24.987 64
11 George Russell +26.404 64
12 Kimi Räikkönen +42.214 64
13 Antonio Giovinazzi +43.849 64
14 Pierre Gasly NT 61
NC Valtteri Bottas NT 56
NC Nico Hulkenberg NT 39
NC Charles Leclerc NT 27
NC Lando Norris NT 25
NC Daniel Ricciardo NT 13
NC Sergio Perez NT 1