Gran Premiu d’Abu Dhabi 2021

2021 taba destináu a ser ún de los meyores años de competición na F1. Con dos pilotos al más altu nivel compitiendo por ser campeones les más de les carreres fueron una sucesión d’eventos que diben aumentando la tensión ente dambos y tamién la desixencia. Nun yera sólo ganar si non les formes y tamién los escenarios.

Abu Dhabi, como yá comentemos na previa d’esta carrera, nun tien fama de ser un circuitu nel que veamos carreres memorables, de fechu, los últimos años cásique yera un trámite de zarru de temporada. Esti 2021 tuvo a bien caltener la emoción hasta lo último, y yá non sólo falamos de l’últimu eventu si non la última vuelta. Y ye que munches son les coses que pasaron nes cincuenta y ocho vueltes d’esti gran premiu.

Empezando pol sábadu. Un sábadu nel que Red Bull y sobremanera Checo Pérez, ficieron un gran llabor d’equipu que facilitó la pole a Max Verstappen, dexando a Lewis Hamilton segundu. Mercedes fueran mui fuertes demientres tola fin de selmana, pero l’holandés aprovechó bien el rebufu del so compañeru pa bordar una vuelta que-y valió una pole, la última de la temporada.

El domingu, col sol a piques de ponese nel horizonte, salíen los coches nel circuitu de Yas Marina. Hamilton salió mui bien y púnxose rápido per delantre de Verstappen que salió bastante mal. Los primeros metros fueron de persecución del holandés hasta llegar a un momentu d’adelantamientu onde Verstappen forzó a Hamilton fuera de pista, dalgo qu’ensin embargo nun supunxo que l’inglés perdiera posición. Entamó equí la polémica pola decisión de los comisarios de nun intervenir y namás pidir a Hamilton que devolviera la ventaya ganada, pero non la posición.

El ritmu de Hamilton foi mui altu demientres cásique tola carrera y el rendimientu de les gomes tamién. Tolos equipos diben monitorizando los tiempos de Fernando Alonso que, nuna estratexa arriesgada, decidiera montar gomes dures y dir a una parada. L’asturianu diba cuadrando bonos tiempos y rodando en puntos, dalgo que valió otros equipos pa copiar esa estratexa, como ye’l casu de Mercedes. Demientres bona parte de la carrera abultaba que Hamilton tinía too nel bolsiellu: bon ritmu, bon rendimientu de les gomes, Verstappen controláu a cierta distancia. Y eso que l’inglés tuvo de batallar con Sergio Pérez que, otra vuelta, fizo un llabor d’equipu excelente torgando l’avance del inglés tolo posible, con gomes más vieyes, y facilitando que Max Verstappen, acabante de parar, pudiera recortar distancia. A la fin Hamilton adelantó a Pérez, pero con menos distancia sobre Verstappen de lo que-y prestaría.

Per detrás les coses taben más bien tranquiles, anque teníemos batalles interesantes de Bottas tentando d’averase al podiu, y de los Ferrari tentando de pasar per delantre d’él. Norris foi terceru na parriella pero una salida de pista nos primeros metros de gran premiu torgaron la so carrera. L’interés cimeru taba, sicasí, no que pasaba ente los dos primeros. Nun sabemos si hai qu’echar la culpa a Mercedes o si daes les circunstancies ficieron lo que creyeron que yera lo meyor y nun hai más que pensar. Ello ye que, con un coche de seguridá virtual en pista por abandonu de Kimi Räikkönen, Hamilton continuó en pista mientres que Verstappen, obligáu a facer daqué distinto al inglés, entró a cambiar gomes. Les del inglés siguíen funcionando bien, pero la distancia diba amenorgando conforme pasaben les vueltes y el desgaste yera mayor. Sicasí, Hamilton seguía dominando a falta de poques vueltes pal final. Abultaba que too diba quedar como taba.

Nicholas Latifi ye un pilotu que pasín ente pasu foi consolidándose nel equipu Williams y va siguir ellí en 2021. Esti domingu convirtióse nel protagonista involuntariu del desenllaz d’esti mundial. Mientres peleaba con Mick Schumacher por posición en pista, tuvo un choque contra les barreres que provocó un coche de seguridá. Quedaben cinco vueltes pal final y Mercedes decidió que Hamilton tinía que seguir en pista. Verstappen, otra vuelta, fizo lo contrario y entró a montar gomes nueves, blandes, más rápides. L’equipu alemán alegó que había la posibilidá de que la carrera terminara col coche de seguridá, yá que Latifi dexara munchos restos na pista qu’había que llimpiar. Tamién que, en casu de parar, perderíen posición con Verstappen. Ello ye que Hamilton siguió con unes gomes de más de treinta vueltes, deseyando que’l coche de seguridá nunca nun colara. Pero coló. Y fízolo depués de que’l director de carrera Michael Masi decidiera nuna decisión polémica permitir a los coches doblaos recolocase en pista, pero sólo a aquellos que taben entre Verstappen y Hamilton y que’l coche de seguridá saliera de pista ensin esperar a que finalizare la vuelta. Asina, na vuelta cincuenta y siete de ciencuenta y ocho relanzose la carrera. Anque l’inglés aguantó lo que pudo, les gomes vieyes y dures de Hamilton nun fueron rival pa les nueves y blandes de Verstappen, qu’ensin muncha dificultá acabó adelantando al inglés y viendo la bandera a cuadros, proclamándose asina campeón del mundu.

En tercer llugar, convidáu discretu a la cellebración y llamentu d’unos y otros, quedó Carlos Sáinz, que con una carrera mui sólida foi quién a subir al podiu y amás facese col quintu puestu nel mundial de pilotos. Bottas nun llegó a alcanzalu depués de tar bien de tiempu per detrás y de fechu acabó per detrás de dambos AlphaTauri, con Tsunoda cuartu y Gasly quintu. Mercedes, sicasí, ye otru añu más campeón del mundu de constructores. Red Bull namás pudo ver la bandera a cuadros con Verstappen yá que’l gran llabor de Pérez nun tuvo recompensa y tuvo de retirar el coche.

Per detrás de Bottas, qu’acabó sextu depués de la decisión de los comisarios de los desdobles selectivos, quedaron Lando Norris, los dos Alpine con Alonso per delantre y Charles Leclerc. Nengún de los Alfa Romeo acabó la carrera, nun amargu final pa dos pilotos que nun van siguir na F1 en 2022. Aston Martin nun puntuó con nengún de los pilotos, mesmo que Ricciardo, qu’acabó duodécimu. Aparte de los yá mentaos, tampoco George Russell pudo ver la bandera a cuadros, la última de so como pilotu de Williams.

Y asina foi. Abu Dhabi punxo’l zarru a una temporada perinteresante como nun podía ser d’otra manera, con una gran carrera na que too acabó decidiéndose nos últimos metros con una polémica que fizo que Mercedes reclamase pola xestión del coche de seguridá nuna quexa que foi refugada polos comisarios, anque paez que la marca alemana quier siguir alegando na sisguiente instancia.  Una llástima qu’una gran temporada tanto de Verstappen como de Hamilton acabare col focu sobre les decisiones que tomó dirección de carrera. Agora toca ponese a pensar na temporada viniente, la 2022, con cambios nes regulaciones y muncha expectación por ver quién se fai col llideralgu d’estos nuevos monoplaces. Mientres tantu, queden noventa y cinco díes de reflexón, llectures, información y, sobre manera, descansu.