Gran Premiu de Países Baxos 2022

Pa ser campeón del mundu hai que tener talentu, un bon coche y tamién una migayina de bona suerte. Hai campeones del mundu con muncha bona suerte y otros que con un pocu yá faen muncho. Ensin querer desmerecer pa nada la victoria nesti gran premiu de Max Verstappen por una vegada tenemos que dicir que tuvo bona suerte y gracies a ello pudo ganar el gran premiu.

Y ye que, anque ya’l sábadu marcó la pole, el vienres nun rodó tolo qu’esperaba y almitía que l’equipu s’esforzara por poner el coche a puntu pa la sesión de clasificación qu’él llueu diba encargase de poner no cimero. Sicasí, nun vimos el dominiu absolutu que vimos en Spa. Ensin dexar de ser el favoritu, les miraes tamién taben puestes en los dos Ferrari ya en los dos Mercedes. El domingu, cuando supimos los compuestos que cada pilotu diba montar y vimos que Mercedes facía lo contrario a los d’arriba decatémonos de que tábemos énte una carrera bien interesante.

Mercedes nun pudo dar lo meyor de sí’l sábadu por una bandera colorada provocada por Sergio Pérez na Q3 qu’obligó a Hamilton y Russell, y a otros pilotos, a baxar la velocidá, perdiendo asina la oportunidá de poner n’apuros a los dos Ferrari ya, incluso, al propiu Verstappen. Por eso, el domingu tenía tol xacíu que fueran los únicos que buscaran daqué distinto. Si dalgo vien amosando Mercedes esta temporada ye que’l so fuerte son les carreres y qu’en clasificación dambos coches tienden a ser más floxos, salvando la pole de Russell hai unes carreres.

Ello ye que, cola estratexa estremada al restu de los d’enriba empezó la carrera y vimos un panorama bien distintu al qu’hebo en Spa. Verstappen diba lliderando, sí, pero nun yera quien a alloñase de los sos rivales como ficiera en Bélxica. La opción de montar gomes blandes obligaba a Verstappen a parar primero que los dos Mercedes, que cuntaben con allargar tolo posible la so parada ya incluso facer funcionar la estratexa a una parada, dalgo que naide cuidaba facer.

Y pudimos ver que la elleición de Mercedes yera la correuta, sobre manera porque tanto Russell como, sobre too, Hamilton, teníen un bon rendimientu y una bona xestión de les gomes. Dellos equipos tascaben la cabeza entrugándose si, a la fin, diba ser posible lo de facer una sola parada.

Pero nun foi too tan tranquilo como abulta. Ferrari dexó ensin opciones en carrera a Carlos Sáinz depués d’una parada en boxes mui lenta y mui desorganizada. Ye verdá que’l pilotu madrilanu nun yera tan rápidu como’l so compañeru, los Mercedes o Verstappen, pero cualquier posibilidá de tar delantre quedó torgada por esti eventu. Nun sedría esi l’únicu apuru de Sáinz, que foi penalizáu por una maniobra peligrosa al abandonar el so box que fizo a Alonso frenar pa evitar un choque. Eso sedríen cinco segundos de penalización pal pilotu de Ferrari que tuvo de conformase con ser octavu.

Retomando la estratexa a una parada de Mercedes, cuando tocó facela, Hamilton montó ruedes de goma dura, dexando claro qu’esa yera la idea del equipu, ya imitiando lo que primero fizo Fernando Alonso nel so Alpine, con perbonos resultaos pal asturianu. Les gomes dures tardaben en ponese a funcionar pero cuando lo facíen yeren una escelente elleición. En Red Bull fueron viendo que, quiciás por esta vegada, diba toca-yos pelear de más la victoria porque Max Verstappen entavía tenía una parada que facer cuando Hamilton yá ficiera la suya y diba hasta’l final.

Y nesi momentu, llegó la suerte. Yuki Tsunoda taba teniendo una carrera normal, ensin muncha complicación pero, al salir del carril de pitlane facer una parada, daqué llamó l’atención del pilotu xaponés que lu fizo parar el coche, diciendo por radio que les ruedes nun taben bien apertaes. Esti fechu provocó daqué de confusión ente los equipos, pues nun se sabía mui bien qué consecuencies diba tener: el coche de Tsunoda taba paráu en pista pero non nuna parte mui complicada pa retirar el coche rápido y per onde los coches podríen circular con coche de seguridá virtual ensin problema. Equí camudó la suerte de Verstappen. L’holandés fizo una parada, más barata de lo normal gracies al coche de seguridá virtual, mientres Hamilton siguió en pista. Con gomes nueves, anque dalgo más abaxo, Verstappen vía la carrera d’otra forma. Tsunoda acabó abandonando pero non ensin primero siguir en pista, volver a facer una parada y poner al so equipu pates parriba.

Y unes vueltes depués d’esto, abandonó Bottas. El finlandés vio cómo terminaba la so carrera enantes de tiempu por un fallu nel monoplaza que lu dexó paráu en plena recta de meta, obligando esta vez a sacar el coche de seguridá, oportunidá que munchos pilotos aprovecharon pa facer una parada de baldre, Russel incluyíu. Hamilton, nun paró. L’equipu tuvo la idea de facer estratexes estremaes con cada pilotu, y a Hamilton-y tocó la pior, porque ensin Russell detrás y con gomes más vieyes, Verstappen diba tenelo bien fácil pa pasalu en reiniciándose la carrera. Y asina foi. De fechu, vimos una maniobra de Hamilton que nos abultó mui de principiante, pegando’l tirón d’arrancar demasiao pronto y facilitando a Verstappen que lu adelantara nuna recta na que’l Red Bull tien una velocidá punta mui superior. Ello ye, Verstappen tornaba a ser llíder y equí sí yá nun diba apease de lo más alto.

Hamilton tuvo de conformase con ser cuartu, depués de perder posiciones col so compañeru d’equipu que foi segundu y con Charles Leclerc, que foi terceru. Per detrás del inglés acabó Sergio Pérez que tuvo una carrera más bien discreta, Fernando Alonso que foi protagonista de la remontada de la carrera y el meyor estratega del gran premiu, como yá diximos, aprovechando les paraes pa dir adelantando posiciones, y de Lando Norris, n’otra carrera na que sólo puntúa él pal equipu McLaren. Zarraron la clasificación de los diez primeros Sáinz qu’acabó octavu, Ocon y Stroll.

Nun atopamos grandes sorpreses pela parte medio-baxo de la tabla. Si acasu’l puestu de Mick Schumacher, qu’acabó décimoterceru depués de tener una gran sesión de clasificación el sábadu. Ensin embargu, l’alemán pasó polo mesmo que Carlos Sáinz, y les sos paraes pa cambiar gomes foron mui lentes, condergándolu a acabar fuera de los puntos.

Depués d’esti gran premiu, la diferencia de Max Verstappen col segundu pilotu (que ye otra vuelta Charles Leclerc anque empatáu con Sergio Pérez) ye de 109 puntos. Anque nun ye matemático, como yá diximos n’anteriores comentarios, abúltanos que la llucha pol campeonatu del mundu de pilotos ta más que rematada. Ta perinteresante sicasí saber quién lu va acompañar nos otros puestos del podiu, llugares qu’agora ocupen Leclerc y Pérez, pero que tienen a Russell, Sáinz y un pocu más lloñe Hamilton como posibles candidatos.

Nel casu del mundial de constructores cásique podríemos dicir lo mesmo con respeuto a Red Bull, y queda ver si Ferrari ye quien a aguantar la segunda posición o va ser Mercedes quien la ocupe, tando separtaos dambos equipos namás que por treinta puntos.

Ensin descansu ponemos rumbu a territoriu Ferrari, a Monza. En principiu Red Bull debería ser superior nesti circuitu pero yá sabemos lo que puede facer una afición como los tifosi por emburriar a los sos pilotos. Demientres llega’l día, nun perdáis la previa cola información del circuitu y los horarios y tamién podéis dir poniéndovos al día sobre la silly season d’esta temporada nesti post que tamos ellaborando y actualizando de siguíu.