Gran Premiu de Mónaco 2022

Ye sabío por toos que’l gran premiu monegascu nun ye’l más espectacular del calendariu y que, probablmente, habrá que pensar cómo facer del circuitu de Monaco un circuitu nel que les carreres seyan dalgo más que procesiones si queremos al empar que los coches aumenten de tamañu. Pero nun se pue poner la historia de la F1 per delantre d’esperimentos que nun ameyoren la competición nin s’asitien en llugares con tradición nes carreres. Llegamos a Montecarlo col discutiniu abiertu pola continuidá del eventu cuando quiciás el discutiniu tendría que ser más fondu y pensar en qué queremos pa la F1 y actuar en coherencia.

Espérase que lo más interesante nesti gran premiu pase na clasificación. Asina tuviemos una sesión delles banderes coloraes na que brilló Leclerc, intentando ser per una vez profeta na so tierra, cola tercer pole siguiday cola necesidá de rematar la xera en carrera per primer vez. Sedría una primer llinia de Ferrari magar qu’una bandera colorada provocada por Pérez al final de la Q3 dexaría al restu de pilotos ensin posibilidaes d’acabar l’últimu intentu. Mientres Pérez tocaba la barrera, daba con él Sáinz y llegaba xustu Verstappen pa nun llevalos nuna imaxe que se tornó icónica. El mexicanu y l’holandés ocuparíen per esti orde la segunda llinia mientres Norris llega’l primeru del restu siguíu per Russelly per Alonso que protagonizaría otru golpe contra les barerres simultaniamente al de Pérez.

El domingu vieno a visitamos l’agua y’l gran premiu entamó una hora más tarde tres el safety car nun conxuntu de decisiones que nun se llegaron a entender del too (en parte porque nun se tresmitieron tolo claramente que deberíen per parte de dirección de carrera) y que despliquen parcialmente el retrasu por problemes llétricos na salida.  Ello ye qu’asina, la carrera arrancó neutralizada ensin que parare de llover col oxetivu de dir sacando agua de la trazada, pero entendieron qu’habia agua demaisao y pararon la carrera con bandera colorada. Salieron 45 minutos depués cola mesma intención. Una vez se retiró’l coche de seguridá, reanudóse la carrera mientres dalgunos coches esnidiaben, otros probaben los neumáticos intermedios p’acabar como los primeros y otros intentaben calcular el meyor momentu pa poner unes gomes bien intermedies o de seco. Una vez los intermedios empezaben a suponer una ventaya, al pasar la decena de vueltes y dir faciendose’l carril, los coches que se la xugaron empezaron a intentar ganar posiciones al restu, pero nun yera quiciás el meyor escenariu pa ello. Asina fue que tres un cachu intentandolo Gasly foi quien a pasar a Zhou y, postreramente, a Ricciardo. Ello marcaba que yera’l momentu d’abandonar los neumáticos d’agua estremo y entamo’l baille en boxes. Los coches que cambiaben a intermedios teníen que facer por pasar lo enantes posible a los que siguíen en pista colos neumáticos d’agua y asina vieno’l toque ente Hamilton al intentar adelantar a Ocon y vese zarráu por esti. Los comisarios consideraron que’l francés yera merecedor de sanción por esa maniobra.

Y equí foi onde Ferrari garro’l protagonismu en términos d’estratexa y, nun ye la primer vez, non pa bien precisamente… Sáinz decidiría esperar pa pasar directamente a les gomes lises ensin pasar peles intermedies no qu’acabaría demostrándose una decisión bona, por embargu, Leclerc entraría a cambiar a intermedios por indicación del equipu pa entrar darréu a poner les ruedes de seco. Por si nun sonaba mal el plan, topóse col so compañeru en boxes y tuvo qu’esperar por él. Foi inútil l’intentu d’evitalo coles indicaciones del inxenieru que, cuando yá nun había opción de rectificar por parte del pilotu, dicia-y qu’esperare y nun entrase. El restu de la carrera del pilotu monegascu basóse en tragar la rabia pola maniobra que lu dexaba cuartu depués de tar dominando ensin nenguna problema la carrera. Nun s’equivocaron en Red Bull que , tres poner intermedios, entendieron que yera’l momentu precisu pa volver a entrar y asina dexar a Perez primeru y Verstappen terceru con Sáinz en medio. Carlos intentó atacar al pilotu mexicanu, pero una salvada pergrande foi la siñal de que nun yera’l momentu de siguir arriesgando.

Xusto tenía qu’entrar Kevin Magnussen na cochera p’abandonar la carerra cuando’l so compañeru d’equipu sufriría un accidente espectacular que partiría’l coche en dos. Una vez confirmao que Mick taba sanu, comenzaron les operaciones de reparación con otru coche de seguridá a pista.

El restu de la carrera tres la resalida veríase cómo, pesie los intentos per adelantar, el trazáu de Montecarlo nun permitia gran cosa y Perez ganaría una carrera qu’acabaría por tiempu en vez de por vueltes, con Sázin y Verstappen acompañándolu nel podiu. Leclerc habría resignase con ser cuantu y Russell sedría’l primeru del restu tres un adelantamientu a Norris que nun pudimos ver en direuto (y eso que nun tábemos sobraos d’adelantamientos…).  Alonso siguiría detrás faciendo una xestión agresiva de los neumáticos aprovechando que la dificultá d’adelantar yera patente y con un Lewis Hamilton que veríase tamién frustráu detrás del pilotu asturianu, siendo muncho más rápidu que él pero ensin oportunidá d’adelantalu. Siguiríalu Ocon, anque la sanción de 5 segundos qu’arrastraba dexaríalu’l docenu yá fuera de puntos. Bottas y Vettel complateríen la zona de puntos siguíos por Gasly. Posteriormente llegaríen los pilotos que más sufrieron sobre l’asfaltu: Ricciardo, Stroll, Latifi, Zhou y Tsunoda.

En definitiva foi una carrera que nun tuvo muncha historia una vez se normalizaron les posiciones y paró la lluvia y que se vio marcada pol error de Ferrari que tiró una carrera que podía haber ganao Leclerc. Primera carrera que Verstappen acaba y nun gana na estadística.