Gran Premiu de Mónaco 2024

Tamos avezaos a que Mónaco nun dea carreres emocionantes y tamién a qu’haiga quien diga que pinta pocu nel calendariu de F1. Sicasí, la verdá ye que nun dexamos d’emocionanos cada vegada que los coches percuerren les cais de Montecarlo y los sábados tán tornándose n’eventos bien interesantes. Ye verdá que sí, que les carreres tán perdiendo ganchu pero, a la fin, el conxuntu sigui pagando la pena.

Y esti sábadu nun foi esceición. Les primeres sorpreses llegaron na Q1 cuando Sergio Pérez y Fernando Alonso quedaron fuera de la siguiente sesión. Anque ye cierto que too ye posible en Mónaco, nun cuntábemos con estes dos sorpreses tan pronto nel fin de selmana. L’equipu Haas clasificó con dambos coches pasando a Q2 pero fueron descalificaos por irregularidaes col so alerón traseru.

Les tres sesiones fueron bien emocionantes y vimos como Albon, Tsunoda y Gasly pasaben a Q3 aprovechando les ausencies del Aston Martin ya’l Red Bull, fechu que’l francés cellebró como una victoria. Ta claro qu’Alpine va progresando nesta temporada pero qu’entavía tienen muncho que trabayar. Leclerc vinía fuerte tol fin de selmana y por eso nun foi sorpresa velu facese cola pole. Tuvo dos sesiones previes bastante más discretes de lo que s’esperaba, de fechu faciendo que la xente se cuestionara si en verdá diba ser capaz de batir a Verstappen (el favoritu equí por defeutu) pero cuando fizo falta’l pilotu monegascu respondió con una gran vuelta que lu colocó no cimero. Acompañáronlu Piastri, que tuvo mui cerca del Ferrari y por Sáinz que remató un sábadu redondu pa la Scuderia. Max Verstappen nun pudo más que ser sextu, per detrás de Lando Norris y George Russell. El pilotu neerlandés nun tuvo cómodu col coche en nengún momentu y anque nunca nun ye sabio descartalu de la pole, esta vegada nun tinía pinta que fuera quien a sacar dalgo bono de la clasificación.

El domingu, la carrera entamó llimpia nos segundos inmediatos a la salida, pero pronto tuvimos bien d’eventos que torgaron el so aniciu. Per un llau, Piastri y Sáinz tuvieron un toque que provocó un problema al pilotu madrilanu dexándolu nel puestu dieciséis y condergando asina la so carrera. Per detrás, na curva 1 Sergio Pérez y los dos Haas tuvieron envueltos nun accidente bastante espectacular nel que los tres pilotos quedaron fuera. Kevin Magnussen tentó de colocase a la derecha del mexicanu, buscando güecu p’adelantar. Nuna maniobra quiciás optimista, provocó que Pérez, que probablemente nun lu vio, perdiera’l coche llevando con él tamién a Nico Hülkenberg. Zhou, que partía últimu, tuvo de negociar el trazáu enllenu de restos del coche de Pérez pa poder alcanzar al grupu. La bandera colorada nun tardó n’apaecer.

Con too y con eso, nun foi esti l’únicu incidente y a la entrada del túnel vimos un choque entre Gasly ya Ocon, compañeros d’equipu n’Alpine, na que’l segundu estranguló al so compañeru contra’l muru provocando que Gasly, al xirar, llevantara’l coche d’Ocon. Esti acabó col coche dañáu, teniendo qu’abandonar y amás con una penalización de cinco posiciones pal viniente gran premiu en Canadá.

Demientres s’arreglaben les valles y s’acondicionaba otra vuelta la pista, los pilotos pararon nel pitlane y se colocaron nel orde nel que diben partir na nueva salida. Sáinz pudo recuperar la so posición porque’l momentu nel que salió la bandera colorada, Zhou nun pasara pola zona de midición y nun se pudo establecer un orde nuevu distintu al de partida.

Depués d’un ratu, el gran premiu de Mónaco entamaba otra vuelta, esta vegada ensin incidentes na salida nin nos metros posteriores. Leclerc diba entós a entamar una carrera de precisión y xestión de gomes que lu diba conducir a la victoria. Con namás una vuelta disputada, los más de los pilotos (sacante Sargeant) montaron gomes nueves, camudando la opción de partida. Los que salíen con medios montaron duros, buscando nun parar más en tola carrera. Foi por eso que fuimos viendo una carrera más bien lenta, con presión pero tamién con muncha xestión y na que pronto s’abrió güecu ente los cuatro primeros ya’l restu.

Les distancies que se fueron abriendo llegaron a permitir paraes de baldre, como ye’l casu de la que ficieron Hamilton ya inmediatamente depués Verstappen. El neerlandés foi quién a pasar a Hamilton gracies a una parada rápida y púnxose a la caza de Russell, que nun cuntaba parar y que diba con gomes medies muncho más vieyes y medies, qu’en teoría nun deberíen aguantar hasta’l final. Pero la bona xestión demientres la primer parte de la carrera del pilotu británicu tuvo de resultáu que Verstappen nun fuera quien a pasalu, por más que tuviera más velocidá y gomes más nueves. Per detrás, Hamilton foi averándose, anque tampocu nun foi quien a pasar al pilotu Red Bull.

Pelo cimero, Leclerc nunca nun vio amenaciada la so victoria, gracies a una bona estratexa y xestión de gomes. Ente Piastri, Sáinz y Norris sí qu’hebo más emoción, pero a la fin, les posiciones de partida foi les que quedaron. Per detrás de Hamilton, que foi sétimu, quedó Tsunoda, que suma y sigui dexando cada vegada más n’evidencia a Daniel Ricciardo; Alex Albon que suma los dos primeros puntos de Williams y Gasly, que sumó ún. Queda Sauber zarrando la clasificación de constructores ensin sumar nengún entavía.

Alonso tuvo a piques d’entrar ente los diez primeros, dalgo que tuviera sío bien meritorio teniendo en cuenta la so posición de partida. Bona parte de la carrera dedicola l’asturianu a ayudar a Stroll a metese en puntos, pero depués d’un pinchazu del canadiense, Alonso entamó a facer la so carrera aprovechando la cayida de dellos pilotos na clasificación.

Ricciardo quedó xusto per detrás, siguíu de Bottas, Stroll y Sargeant. Zarró la clasificación Zhou certificando que Sauber son agora mesmo l’equipu más floxu de la parriella.

Yá son tres los pilotos distintos a Max Verstappen que consiguien ganar un gran premiu esta temporada, dalgo qu’al entamar 2024 abultaba imposible d’imaxinar. Ta claro que’l pasu alantre de Ferrari y McLaren ye evidente y que Red Bull esti añu nun atopó la fórmula máxica del añu pasáu. Sicasí, tanto Verstappen como l’equipu son llíderes en dambos campeonatos. Eso sí, les distancies cada vegada son más curties.

Dexamos Mónaco pa poner rumbu a Canadá ya’l viniente gran premiu. Eso va ser en dos selmanes. Mientres llega’l fin de selmana, equí podéis consultar tolos númberos que nos dexó’l gran premiu nes cais de Montecarlo.

Previa del Gran Premiu de Mónaco 2024

Anque non siempre nos ufra les carreres más interesantes, Mónaco siempre ye un gran premiu naguáu pol mundu de la F1. Si amás añadimos qu’esta temporada tamos viendo dalgo variedá nes victories y carreres que, de primeres nun paecen interesantes pero acaben siendo emocionantes, hai ingredientes abondos pa tener ganes de ver lo que pasa en Montecarlo.

Pa que nun perdáis nada, equí vos dexamos tola información que precisáis:

GRAN PREMIU DE MÓNACO
Circuitu   Circuit de Monaco
HORARIOS
VIENRES 24/05/2024
LLIBRES 1 13:30
LLIBRES 2 17:00
SÁBADU 25/05/2024
LLIBRES 3 12:30
CLASIFICACIÓN 16:00
DOMINGU 26/05/2024
CARRERA 15:00

Y éstes son les gomes que van utilizar los equipos demientres esti fin de selmana:

Gran Premiu dell’Emiglia-Romagna 2024

Si echamos la vista atrás al entamu la temporada, vamos alcordanos de como, en viendo l’empiezu d’esti 2024 albidrábemos que díbemos tener más de lo mesmo: un dominiu absolutu de Red Bull nes manes de Max Verstappen. Y anque ye verdá que’l pilotu neerlandés nun aparó de ganar carreres, la superioridá tan bultable que tinía l’añu pasáu desapaeció n’esti. Yá escribimos hai dellos díes sobre les victories de Carlos Sáinz y Lando Norris y de cómo pasín ente pasu les distancies amenorgaben. Nel circuitu d’Imola, volvimos a vivir otru episodiu.

Y ye que yá dende los entrenamientos del vienres, Verstappen nun taba mui a gusto col coche y anque’l sábadu foi quien a sacar una vuelta meteórica que-y dio la pole, nun taba mui lloñe del cronu marcáu polos dos pilotos de McLaren con Oscar Piastri a la cabeza, qu’acompañaron a Verstappen nes tres primeres posiciones. L’australianu entamaría sicasí la carrera na quinta posición por una penalización de tres posiciones al torgar a Magnussen na Q1 cuando ésti facía la so vuelta rápida.

Esto dexaba abierta la posibilidá a Ferrari, que clasificaran xusto per detrás depués de desinflase un pocu con respeutu a les sesiones de llibres, d’atacar na salida y poder quiciás suañar con una victoria en suelu italianu. Sicasí, nengún de los dos pilotos llegó amenaciar la posición de Verstappen, y tampocu nun abultaba que lo fuera facer Norris. El pilotu inglés salió bien, muncho meyor que n’otros eventos pero nun pudo pasar al pilotu de Red Bull, que pocu a pocu foi metiendo distancia con él mientres Norris tinía la vista más puesto nos retrovisores con Leclerc al acechu que no que tinía delantre.

Les paraes, sobre manera la segunda (a la fin los más de los pilotos escoyeron la opción a dos paraes), supunxo un cambiu y Norris entamó a recuperar un ritmu que creyía perdíu y que punxera mui cerca a Leclerc. El pilotu monegascu entamó a descolgase pero lo más sorprendente foi que Verstappen tamién entamó a perder tiempu col inglés, que llegó a la bandera a cuadros a siete décimes del so rival. Verstappen quexárase por radio de problemes coles gomes que lu facíen perder tiempu y amás taba alvertíu de posible sanción por superar llímites de pista. Ello ye que’l neerlandés salió victoriosu d’una carrera pa la que tuvo de trabayar más de lo que nos tien avezaos y que, de durar un par de vueltes más, quiciábes nun tuviera ganao.

Nel podiu, xunto a él, Lando Norris que se llamentaba d’una primer parte de la carrera na que nun pudo siguir el ritmu de cabeza, y Leclerc que pesie a la felicidá del podiu énte’l so públicu, quedó con ganes de más. Piastri quedó a les puertes depués de pasar bona parte de la carrera persiguiendo a Sáinz primero y ganando-y llueu posición nes paraes, y a Leclerc depués, pero ensin ésitu con ésti últimu. Sextu y sétimu fueron los dos Mercedes, con un llabor sólido d’equipu, minimizando daños y col puntu de vuelta rápida pa George Russell, siguíos de Sergio Pérez, que tentó una estratexa estremada al restu pero ensin munchu ésitu. Novenu sedría Lance Stroll, l’únicu Aston Martin en puntos y décimu Yuki Tsunoda.

Vimos dellos adelantamientos, que ye mui d’agradecer nun circuitu nel que ye casi imposible velos, pero la verdá ye que foi una carrera más bien tranquila, ensin incidentes nin problemes pa cásique nengún pilotu (si nun cuntamos a Albon que paró hasta cuatro vegaes y acabó teniendo de retirase) y mui deceicionante pa otros, como’l casu de Fernando Alonso, que partía últimu na parriella depués d’un erru na clasificación del sábadu. L’asturianu tentó d’esguilar posiciones na clasificación pero viendo que nun yera posible, acabó faciendo del gran premiu un esperimientu pa ver qué árees de meyora precisa’l coche. Les actualizaciones que trayera l’equipu ta claro que nun funcionaron bien.

Na segunda mitá de la tabla nun vemos munches novedaes, más allá de la bona posición pa los dos Haas, anque daqué deceicionante pa Hülkenberg tres otra gran sesión de clasificación el sábadu. Alpine prolonga la so racha negativa mesmo que Sauber, que nun ye quien atopar la lluz a la fin del túnel. Ricciardo tampocu nun tuvo la meyor de les sos carreres y sigui siendo superáu por Tsunoda. Logan Sargeant foi quien nesti gran premiu de nun zarrar la clasificación nun añu que yá se-y ta poniendo mui complicáu al pilotu estauxunidense.

Ensin descansu ponemos rumbu a Mónaco pal viniente Gran Premiu de Montecarlo. Mientres llega’l día, podéis consultar equí tolos númberos que dexó’l fin de selmana de carreres nel míticu circuitu d’Imola.

Previa del Gran Premiu dell’Emilia-Romagna 2024

Entavía tastiando lo que vivimos nel circuitu de Miami hai dos selmanes, ponemos yá la vista n’Imola, el míticu circuitu italianu que torna al calendariu de la F1 depués d’un añu d’ausencia pola so suspensión depués de les inundaciones que vivió l’área en 2023. Con eses circunstancies yá superaes y l’esfuerciu conxuntu de recuperar y mirar alantre, aterrizamos nun entornu ya un eventu especial por tola hestoria qu’abelluga y nun temporada na que vamos viendo dalgo de variedá nes victories.

Con too y con ello, preparámosnos pa un gran premiu nel que l’agua pudiera ser protagonista y nel que la victoria de Red Bull podría tar amenaciada. Equí vos dexamos tola información que precisamos pa un fin de selmana nel que too torna a la normalidá de les sesiones d’entrenamientos llibres:

GRAN PREMIU Dell'EMILIA ROMAGNA
Circuitu IMOLA
HORARIOS
VIENRES 17/05/2024
LLIBRES 13:30
LLIBRES 17:00
SÁBADU 18/05/2024
LLIBRES 12:30
CLASIFICACIÓN 16:00
DOMINGU 19/05/2024
CARRERA 15:00

Y equí vos dexamos tola información sobre les gomes que vamos ver esti fin de selmana:

Gran Premiu de Miami 2024

Cuando entamamos la temporada 2024 díbemos cola idea de ver un pocu una repitición de lo que foi 2023: dominiu absolutu de Red Bull. Sicasí, depués de seis carreres, esi dominiu yá ta daqué cuestionáu y son dos los pilotos que batieron a Verstappen. Mientres el primeru foi Carlos Sáinz n’Australia depués del abandonu del holandés, en Miami llegó la segunda ocasión, esta vegada pa un pilotu qu’a la fin vio’l so suañu cumplíu depués de munchos intentos fallíos y pa un equipu que ta nel so camín de retornu a lo cimero de la competición de F1.

Anque a priori una carrera al sprint nel circuitu de Miami nun abultaba interesante, la verdá ye que vimos bastante más de la que cuntábemos, sobremanera na parte de Kevin Magnussen que dio batalla tolo que puedo, según él trabayando pal so equipu y qu’acabó penalizando con hasta treinta y cinco segundos pola so conducta en pista y con una llamada a comisarios pa comenta-y la necesidá de nun repetir eses aiciones. El pilotu danés ye conocíu por vender cara la so posición en pista pero tamién ye verdá que lo que vimos esti sábadu foi un pocu más allá del llímite que de normal nun supera anque lu toque.

El domingu tuvimos un guión al que nun tamos avezaos. Yá comentemos na crónica del gran premiu de China qu’anque Red Bull siguía dominando, esi control yá nun yera tan absolutu como en 2023 y la prueba tuvímosla otra vegada en Miami. El pilotu neerlandés llideró la carrera dende l’entamu, cola pole del sábadu, pero les circunstancies de carrera lu llevaron a quedar segundu. Podríemos dicir que Lando Norris, qu’ocupó esa posición depués de la salida del coche de seguridá provocáu por un incidente en pista y de poder parar y aprovechase de la circunstancia, tuvo más que suerte y por eso ganó. Pero la verdá ye que cuando n’otres carreres esto mesmo tien pasao, a Verstappen nun-y cuesta recuperar el llideralgu y ganar. Pero en Miami vimos a un Verstappen al que-y costaba siguir el ritmu del McLaren, que nun dexaba d’agrandar la so distancia col pasu les vueltes.

Ello ye que la victoria foi pal McLaren de Lando Norris, qu’a la fin y depués de munchos podios se fai cola victoria, siguíu de dambos Red Bull. Per detrás vimos abondes batalles ente pilotos que ficieron de la carrera una de les más interesantes de lo que llevamos de campeonatu, dalgo que ye muncho dicir pa Miami que nes dos ediciones que llevaba nun ufriera nada del otru mundu.

Ponemos agora rumbu a Italia, al circuitu d’Emilia Romagna ya entamamos la travesía pelos circuitos europeos.

Previa del Gran Premiu de Miami 2024

Damos el saltu de continente y plantámonos nos Estaos Xuníos pal primer de los tres grandes premios disputaos nel país. Miami desmárcase en feches de los otros dos, un pocu reivindicando’l so llugar y añadiendo amás l’ingrediente de la segunda carrera al sprint de la temporada. Anque non tolos pilotos esfruten de la mesma forma d’esti formatu y los cambios que vemos d’añu p’añu dannos a entender que tampocu los organizadores terminen de dar cola fórmula que más-yos presta, ello ye que tamos a piques de vivir la segunda d’elles.

Equí vos dexamos tola información que precisáis pa nun perder detalle de lo que pase nel circuitu de Miami:

GRAN PREMIU DE MIAMI
Circuitu Miami International Autodrome
HORARIOS
VIENRES 03/05/2024
LLIBRES 1 18:30
CLASIFICACIÓN PAL SPRINT 22:30
SÁBADU 04/05/2024
CARRERA AL SPRINT 18:00
CLASIFICACIÓN 22:00
DOMINGU 05/05/2024
CARRERA 22:00

Y ésta ye tola información sobre les gomes que van montar los equipos nesti fin de selmana de carreres:

Gran Premiu de China 2024

Depués de cinco años d’espera, tornaba’l circuitu chinu al calendariu de Fórmula 1 col añadíu de ser un fin de selmana de carrera al sprint que dexó delles coses interesantes que vamos dir analizando nes prósimes ringleres.

Y anque nun tuviemos munches sorpreses, sí qu’a lo menos vimos dalgo d’aición en pista y la promesa de que les coses nun van ser tan cencielles pa Red Bull d’equí n’adelantre. Y ye que la escudería dominadora nos últimos años, nesti 2024 ta amosando dalgo más de debilidá (o dalgo de debilidá meyor dicho) en comparación colo que víemos l’añu pasau y pesie al dominiu indiscutible de Max Verstappen, los marxes que manexen yá nun son tan bultables.

Una prueba d’ello ye qu’al vixente campeón del mundu cuesta-y más abrir distancia na salida colos sos rivales, como vimos na de China na qu’Alonso tuvo na so mano la oportunidá de pasalu mientres per detrás el restu de pilotos tamién salíen a la gueta. Nun ye raro tampocu ver a los McLaren peliar ente los primeros puestos nes salides, pesie a que na sprint d’esti fin de selmana, Norris por exemplu acabó perdiendo abondes posiciones que yá condergaron la so carrera y lu dexaron más abaxo de lo qu’él quería.

Hamilton tuvo una clasificación desastrosa que lu relegó al penúltimu puestu de la llista de pilotos namás per delantre de Logan Sargeant col Williams. L’inglés sicasí, foi capaz de compensar esi mal sábadu pa sacar dalgo positivo’l domingu, anque non ensin dificultaes. El so compañeru tuvo dalgo más de fortuna, y nes primeres vueltes rodaba sextu, anque ensin asomu del brillu qu’esperábemos de Mercedes esti añu. Nun foi tampocu un sábadu provechosu pa Ferrari pero la Scuderia foi pocu a pocu remontando posiciones, anque siempre lloñe de peliar pola victoria y replicar el bon resultáu d’Australia.

Alonso tentó de facer valer la so bona posición en clasificación pero pronto quedó claro que nun tenía’l rendimientu suficiente p’aguantar per delantre de Sergio Pérez, que nun tardó en pasalu, nin de los McLaren que tinía per detrás. L’asturianu buscaba asina olvidase un pocu de la carrera al sprint del día anterior na que nun pudo atropar nengún puntu.

Valtteri Bottas foi’l primer abandonu de carrera, na vuelta 21 por un problema col so coche que provocó un coche de seguridá virtual del que s’aprovecharon dellos pilotos como Lando Norris, pa dir consolidándose nes posiciones de cabeza y qu’acabó siendo un coche de seguridá pola dificultá pa retirar el coche del finlandés de la pista. Esta circunstancia foi aprovechada pol equipu Red Bull pa parar a los dos pilotos, anque Pérez llegó a perder posición con Norris y Leclerc por esti fechu.

La reanudación de la carrera nun vieno ensin incidentes yá que Stroll y Ricciardo tuvieron un toque con consecuencies pa dambos., sobremanera pal australianu que diba terminar abandonando. Nun diba ser el día pa la escudería RB qu’al pocu del mentáu incidente vía como Tsunoda facía un trompu por un toque con Magnussen y quedaba fuera de competición. Ye importante señalar que’l sábadu, Ricciardo brilló na carrera al sprint pero paez ser qu’agotó tola suerte o tol rendimientu del coche nesi eventu.

Nel últimu tramu de carrera Alonso, con gomes fresques y blandes foi esguilando posiciones hasta pasar al Ferrari de Sáinz y colocase quintu. Foi nesti tramu tamién au vimos muncha aición en pista con adelantamientos tanto no más baxo de les posiciones como no cimero, ente Pérez y Leclerc, por exemplu, buscando ocupar l’últimu caxón del podiu. La estratexa de blandos del asturianu taba condergada a nun durar, sicasí, y na vuelta 44, a doce del final, el pilotu d’Aston Martin tuvo de parar otra vuelta pa, una vegada más, tornar a pista a tentar de subir les posiciones perdíes hasta ocupar la sétima cola que diba ver la bandera a cuadros.

El podiu ocupáronlu Verstappen, Norris y Pérez, que foi quien a caltener la posición a Leclerc, quien acabó cuartu, per delantre del so compañeru d’equipu y de George Russell en sextu llugar. Sétimu foi Alonso, como yá diximos, y les tres posiciones últimes con derechu a puntos ocupáronles, nesti orde, Piastri, Hamilton y Hülkenberg.

Como dicimos, pesie a la victoria de Max Verstappen, pocu a pocu vamos viendo como’l restu d’equipos van siendo quien a baxar les grandes diferencies qu’enantes consiguía’l pilotu neerlandés y averándose un pocu más a él.

Dexamos China pa poner rumbu a los EEXX ya’l gran premiu de Miami, au vamos tener otra vegada, fin de selmana con carrera al sprint. Equí vos dexamos los resultaos del gran premiu en Shanghai.