Datos del Gran Premiu de Mónaco 2022

Estos son los datos y los horarios pa esti Gran Premiu de Mónaco 2022. Un gran premiu nel que les duldes por cómo resultaran los coches nuevos con más tamañu nel circuitu más estrechu y la les duldes sobre la continuidá del eventu más clásicu de la F1 tán marcando toles conversaciones previes.

Recordamos que’l formatu tradicional de la selmana del gran premiu (entrenamientos el xueves y vienres llibre) cambió esti añu cola reforma xeneral d elos horarios a un formatu más clásicu equiparable al restu d’eventos.

GRAN PREMIU DE MÓNACO
Circuitu   Circuit de Monaco
HORARIOS
VIENRES 27/05/2022
LLIBRES 1 14:00
LLIBRES 2 17:00
SÁBADU 28/05/2022
LLIBRES 3 13:00
CLASIFICACIÓN 16:00
DOMINGU 29/05/2022
CARRERA 15:00

Gran Premiu d’España 2022

Anque la vuelta a Europa trayía consigo delles novedaes per parte d’unos cuantos equipos, nun esperábemos una carrera como la que tuvimos nel circuitu catalán. Mercedes paecía que yera quien a dar cola solución al rebote estremu que tenía’l coche nes rectes y amenazaba con axuntase a la fiesta de la cabeza y Aston Martin apaecía colo que se dio en nomar “el Red Bull verde” pol paecíu del chasis nuevu col de la escudería austriaca, llevantando non pocos bilordios y especialmente quexes per parte de Christian Horner.

Nun-yos valió sicasí a Aston Martin pa que nengún de los dos pilotos pasare’l sábadu a Q2. Tampoco pudo pasar a Q2 Fernando Alonso que topó con tráfico cuando intentaba facer la vuelta buena. Aprovecharía esta situación pa camudar el motor y salir na última posición al día siguiente. Nun pudo pasar a Q3 Lando Norris que s’enfrentaba al fin de selmana con amigdalitis lo que foi una torga pal pilotu mesmo en clasificación como en carrera. Sedría Leclerc quien se fadría cola pole con Verstappen segundu que tendría problemes de potencia siguíos per Carlos Sáinz y la pareya de Mercedes qu’empieza a asomase pelos primeros puestos.

Na salida del domingu, el pilotu monegascu llograría aguantar el primer puestu per delantre de Max Verstappen y Russell llograría la tercer posición al adelantar a Sáinz que perdería tamién la posición con Checo Pérez. Hamilton intentaría metese na llucha pola posición pero toparíase con Magnussen qu’intentaba lo propio provocando’l choque ente dambos y que tuvieren que pasar pel garaxe quedando nes últimes posiciones. Hamilton cuestionaría continuar en carrera y pondría sobre la mesa guardar el motor pensando n’esperiencies pasaes, pero los planes del equipu de Grove señalaben posibilidaes de puntos y pidieron al pilotu siguir en pista.

Na vuelta 7, Sáinz perdería la parte d’atrás del coche y con ello unes cuantes posiciones. Dos vueltes más tarde pasaría-y exactamente lo mesmo a Max Verstappen, perdiendo la posición col compañeru d’equipu y con Russell. Esto obligolu a adelantar al pilotu de Mercedes en pista, cuestión que resultaría imposible por mor de los fallos del DRS y del gran manexu del nuevu pilotu de les fleches platiaes qu’empieza a dexar detalles notables como la defensa que fizo de la posición frente al pilotu holandés. La pelea siguiría na vuelta 27, pero tolos güeyos cayeron sobre Charles Leclerc que tenía qu’abandonar una primer posición cómoda al quedar ensin potencia nel Ferrari. Pel so llau, al nun poder facelo en pista, dende Red Bull decidieron llamar a boxes a Verstappen pa cambiar la estratexa de gomes mientres el so compañeru, que sí podía usar el DRS de forma afayadiza atacare a Russell y se ficiera cola primer posición.

Verstappen siguía recuperando posiciones, incluso si ello implicaba pasar a Bottas na vuelta 37 pela parte fuera de la curva. Max volaba coles ruedes más blandes, polo que nun tardó en volver a garrar a Russell, qu’entró a pit lane xusto cuando llegaba a la so altura. Mientres tanto, Hamilton siguía esguilando posiciones na parriella, yera sestu yá. Red Bull tendría que xestionar les posiciones de los sos pilotos primando la posición de Verstappen nel campeonatu de pilotos y pidiendo a Checo que lu dexare pasar, pidimientu al qu’accedería’l mexicanu non ensin dexar claro que nun-y paecía xusto. La escudería austriaca intentaba atar asina el 1-2 y nun arriesgar una llucha ente los dos pilotos o forzar cualquier fallu mecánicu por pidi-y de más al monoplaza.

Nun hai dulda de que’l fechu de la carrera se ficiera a trés paraes ayudó enforma al espectáculu, apurriendo estratexes variaes y distintes aproximaciones en pista. D’esta forma, mesmo Sáinz como Hamilton lograríen facer una recuperación que los fadría superar a Bottas y que fadría que’l pilotu inglés se llegare a poner cuartu adelantando a Sáinz, teniendo que llevantar el pie darréu por problemes mecánicos lo que permitiría al pilotu español recuperar la so posición. Esto fadría que los dos primeros puestos fueren pa Red Bull, que Russell llograre acabar terceru llevando’l mensaxe de que los Mercedes volvieron a la carga. Sáinz sedría cuartu y Hamilton acabaría quintu a pesar de los problemes demostrando un mui bon ritmu que fai entrugamos qué podría tener sio de nun tener l’accidente na primer vuelta.

Siguiríalos Bottas que, anque clasifiquen mui bien col Alfa Romeo nun son quien a aprovechar la estratexa a favor en carrera, llogrando una plaza ponderatible sicasí. Sétimu sedría Esteban Ocon, per delantre de Norris, que llogró acabar en puntos pesie a los problemes médicos y tres d’él Fernando Alonso que tamién fadría una remontada espectacular dende l’últimu puestu de la parrilla y llogrando puntuar tamién. L’últimu puntu sedría pa Tsunoda.

Nun fueron quien a puntuar los Aston Martin pesie a los cambios nel coche acabando oncenu Vettel y decimoquintu Stroll. Ricciardo (12) volvió a vese superáu pol so compañeru, lo mesmo que Gasly (13). Latifi y Albon zarraron la clasificación permediaos per Magnussen que nun llogró recuperase del accidente na primer vuelta de la carrera.

El circuitu de Montmeló, que nun taba siendo precisamente ún de los más emocionantes na F1 moderna acabó regalándonos una de les meyores carreres no que vamos de temporada ensin qu’hubiere ún solu coche de seguridá y col cartelu de “nun hai entraes”. L’afición española naguaba por volver a la F1, anque topóse, eso sí con unos problemes de tráficu y unes masificaciones nel circuitu que siñaló la FIA como punto de meyora de cara al añu que vien. Sicasí, col ánimu tovía caldiu empobinamos a Mónaco ensin descansu.

Gran Premiu de Miami 2022

Estrenábemos circuitu nuevu na F1, el oncenu nos Estaos Xuníos en tola historia, col interés de ver qué espectáculu nos esperaba nuna pista complicada nun circuitu urbanu semipermanente na contorna del Hard Rock Stadium na capital de Florida. Pista nueva implica asfaltu nuevu, cuestión que nun ye fácil de probar nos simuladores al contrario que’l recorríu de la mesma, cuestión que rescampló bien llueu dende les sesiones de práutica al ver cómo los pilotos tardaben en garrar el puntu al trazáu. A midida que se rodadaba pel asfaltu la goma diba faciendo un carril nel que los pilotos llograben que’l coche garrare, pero col peligru de que salise d’esi carril significaba abrise a un camín d’agarre inciertu. Dalgo que condicionaría, xunto colo revirao y estrencho de dalgunes secciones, la posibilidá d’adelantamientu llimitándolo a la capacidá de llograr bona velocidá en recta.

Estes circunstancies condicionaríes les sesiones de clasificación, nes que ganaba importancia tardar en facer l’intentu bonu en pista p’aprovechar la evolución de la mesma. Asina llogró la pole Leclerc al qu’acompañaría na primer llinea’l so compañeru d’equipu y asina perdió la oportunidá de llograla Verstappen al nun ser quien a facer valir l’intentu buenu en Q3, también siguíu pol so compañeru d’equipu. Destacar la quinta posición de Bottas, primeru del restu tres los Red Bull y Ferrari (y  xusto per delantre del so ex-compañeru Hamilton) y que Russel quedare en Q2 ensin enfotu nel coche según palabres d’él. Alonso quedaría oncenu y’l so compañeru nun podría salir a facer tiempu tres un accidente na última sesión llibre.

Yá’l domingu, dambos Aston Martin saldríen dende’l pit lane por cuenta de problemes mecánicos. Yá na carrera, veríamos cómo Max ganaría la segunda posición a Sáinz na primer curva mientres que Hamilton perdería la posición con Gasly y con Fernando Alonso que fadría una salida espectacular pa llograr ponese sétimu. Nun pasaríen más qu’un par de vueltes, sicasí, pa que Lewis lu pasare aprovechándose del usu del DRS.  Anque’l Ferrari calecía bien rápido los neumáticos y los ponía  a funcionar de secute, nel momentu que Red Bull fizo lo propio, Verstappen pudo llanzá-y un ataque y adelantalu sofitáu nel DRS y de la velocidá punta superior del coche na octava vuelta de la carrera.

Bona parte de la carrera siguió ensin munches novedaes hasta’l momentu de cambiu de neumáticos. Anque había duldes de si veríemos una carrera a dos paraes, al final impúsose la lóxica d’una sola parada pa tolos equipos, parada na que lo mesmo Sáinz como Alonso perderíen tiempu y opciones de facer un undercut por fallos nes mesmes. Una vez cambiaes les gomes, la carrera siguiría ensin muncha hestoria.

Una vez que Hamilton pudo desfacese de Gasly y recuperar el so puestu d’aniciu, intentó lo propio Alonso dando-y al coche del pilotu francés al que perxudicaría; por mor d’ello, el pilotu asturianu llevaría una penalización de 5 segundos qu’arrastraría hasta final de carrera. Na vuelta 41 Lando Norris chocaría con Pierre Gasly (nun tuvo’l so día’l francés) nun error de xuiciu al realizar un adelantamientu ensin dexar la distancia afayadiza lo que dexaría a dambos fuera de carrera y un coche de seguridá en pista, virtual en primer llugar y real al final que reaniciaría les distancies. Llevo-y xera a Carlos Sáinz l’aguantar a Sergio Pérez tres la resalida, cosa que llogró hasta ver la bandera a cuadros. Russell, con gomes más blandes, vería xusto detrás del so compañeru d’equipu pasando a Hamilton en cuantes pudo facer usu del DRS. Na maniobra, dambos pilotos de Mercedes adelantaríen al empar a Bottas que perdía la trazada na curva. N’otra de les lluches pela metá del grupu, Mick Schumacher llevaríase puestu a Vettel mientres intentaba ganar la posición dexando al segundu fuera de xuegu.

Ocon qu’aprovechó bien la ventana del coche de seguridá acabó sétimu, siguíu por Alonso y Albon nos puntos. Anque una sanción posterior a Alonso por ganar ventaya al salise de pista costaría-y otros 5 segundos que lu dexaríen oncenu dando-y l’últimu puntu a stroll. Tsunoda, Ricciardo, Latifi y Mick Schumacher completaríen l’orde de carrera. Magnussen tendría de retirase a falta de dos vueltes por daños nel coche.

En dos selmanes, vuelta a Europa pa la cita avezada col circuitu de Montmeló ¿veremos más evoluciones técniques?